BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Birski Adam, Zdanuk Anna
Tytuł
Reengineering w przedsiębiorstwie spożywczym
Reengineering in a food processing enterprise
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2006, nr 8, s. 47-54, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Reorganizacja procesów biznesowych, Reengineering, Przemysł spożywczy, Planowanie rozwoju przedsiębiorstwa
Business Process Reengineering (BPR), Reengineering, Food industry, Enterprise development planning
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W pracy omówiono zastosowanie reengineeringu w przedsiębiorstwie przemysłu spożywczego. Przy podjęciu decyzji o zmianach istotny był wybór procesów do przeprojektowania oraz stworzenie odpowiedniego klimatu wśród pracowników. Wprowadzone zmiany zaowocowały obniżką nakładów i poprawą wyników finansowych.

The application of reengineering instruments in a food processing enterprise is discussed in the study. The selection of processes to be re-engineered and the creation of a proper climate among employees are significant elements in the decision making process of reengineering. The described activities resulted in cost reductions and financial performance improvement.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. l.Barlow J., Moller C., Reklamacja czyli prezent. Strategia korzystania z reklamacji od klienta, PWN, Warszawa 2001, s. 14.
  2. Birski A., Telepraca -formy organizacyjne i możliwości rozwoju, „Przegląd Organizacji" nr 2, 2005, s. 26-30.
  3. Birski A., Filipowicz M., Zarządzanie reklamacjami dóbr inwestycyjnych, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" (przyjęto do druku).
  4. Durlik L, Inżynieria zarządzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995, wyd. II, s. 55-59.
  5. Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neuman Management Institute, Warszawa 1997.
  6. Klutmann B., Fiihren ohne Disziplinarfunktion, ZFO 2003, nr 2, s. 94-100.
  7. Kupczyk A., Korolewska-Mróz H., Czerwonka M., Radykalne zmiany w firmie, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INDOR, Warszawa 1998, s. 24, 29.
  8. Manganelli R.L., Klein M.M., Reengineering, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998, s. 11-46.
  9. Martyniak Z., Metody organizowania procesów pracy, PWE, Warszawa 1996, s. 321-338.
  10. Mikołajczyk Z., Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa 1998, s. 184.
  11. Peppard J., Rowland P., Podstawy zarządzania - Re-Engineering, Gebethner & Ska, Warszawa 1997, s. 21.
  12. Wielki J., Elektroniczny marketing przez internet, PWN, Warszawa 2000, s. 20-21.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu