BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bielawska Aurelia
Tytuł
Modele umiędzynarodowienia mikro- i małych przedsiębiorstw
The Models of Internationalization of the Small and Micro Enterprises
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, (numer specjalny) - Konferencja Naukowa "Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro- i małych przedsiębiorstw MIKROFIRMA 2006" Szczecin, 15-18 maja 2006 r., 2006, numer specjalny, s. 12-16
Słowa kluczowe
Mikroprzedsiębiorstwo, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Micro-enterprise, Small business, Enterprise internationalization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia charakterystykę dwóch modeli umiędzynarodowienia mikro- i małych przedsiębiorstw. Wybór strategii umiędzynarodowienia zależy od typu przedsiębiorstwa. Podjęto próbę oceny skutków przyjętych strategii internacjonalizacji.

The article presents the characteristics of two models of internationalizing the small and micro enterprises. The author pointed out that the choice of such model is to be determined through the features, which characterize the enterprise. The effects of adopting the chosen model were also described in the article.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bell J., McNaughton R.B., Young S., Zu einem integrativen Modell der Internationalisierung von Kleinfirmen, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship", 2004, nr 4.
  2. Bielawska A., Finanse zagraniczne – Kontrakty – Rozliczenia płatności – Kredytowanie, Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 14-15.
  3. Cutura B., Kraus S., Internationalisierung von KMU Am Beispiel des Markteintritts in die Republik Kroatien, Verlag Dr. Kovac, Hamburg 2005, s.13.
  4. Johanson J., Vahlne J.E., The internationalization process of the firm: a model of knowledge development and increasing foreign market commitment, „Journal of International Business Studies", 1977, nr 8/1.
  5. Lehman R., Schlange L.E., Born Global – Die Herausforderung einer internationalen Unternehmungsgründung, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship“, 2004, nr 3.
  6. Muller S., Kornmeier M., Strategisches Internationales Management, Yahlen. München, 2002, s. 282-289.
  7. Rennie M., Global competitiveness: born global, „McKinsey Quarterly“, 1993, nr 4.
  8. Thommen J.P., Oestrich-Winkel, Behler S., Vom Gründer zum Manager- Entwicklung von Management — Kompetenzen in wachstumsorientierten Start-ups, „ZfKE Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship", 2004, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu