BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stojanowska Elżbieta
Tytuł
O atrakcyjności interpersonalnej
Interpersonal Attractiveness
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Seria Ekonomia, 2002, z. 6, s. 26-47
Słowa kluczowe
Komunikowanie interpersonalne, Psychologia komunikowania, Psychologia społeczna
Interpersonal communication, Communicate psychology, Social psychology
Abstrakt
Autorka prezentuje problem atrakcyjności interpersonalnej. Zastanawia się nad tym, dlaczego zależy nam na byciu atrakcyjnym dla innych. Opisuje także, w jaki sposób możemy zatroszczyć się o zwiększenie naszej atrakcyjności oraz jak powinna wyglądać autoprezentacja, która jest sposobem na wywołanie odpowiedniego wrażenia na otoczeniu. Autorka przedstawiła także samoakceptacje jako szanse na pozyskanie akceptacji innych. Opanowanie własnych negatywnych uczuć wobec innych ludzi zdaniem autorki jest możliwe dzięki bardziej racjonalnemu podejściu do rzeczywistości.

The author presents a problem of interpersonal attractiveness and wonders why do we want to be attractive for the others. The author also describes the way of increasing our attractiveness and shows how our self-presentation should look. Self-acceptation is presented as a chance for winning the acceptation of others. Having self-control to our negative feelings towards others, according to the author, is a possible thanks to more rational attitude to reality. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1642-3313
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu