BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozina Andrzej (Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej)
Tytuł
Negocjowanie z trudnymi partnerami
Negotiating with the So Called Hard Partners in the Context of Desirable Managerial Skills
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 923, s. 198-206, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Management Forum 2020
Słowa kluczowe
Negocjacje, Negocjacje w biznesie, Sztuka komunikowania, Menedżer
Negotiations, Negotiations in business, Art of communication, Manager
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W referacie omówiono problem negocjowania z tzw. trudnymi partnerami., w kontekście wymaganych umiejętności menedżerskich. Scharakteryzowano podstawowe rodzaje takich partnerów, tj. negocjatorów: niezadowolonego, agresywnego, nieprzyjaznego, niezdecydowanego, zdezorientowanego, emocjonalnego, chaotycznego i manipulującego. Usystematyzowano najważniejsze zasady prowadzenia z nimi negocjacji, przydatne w rozwiązywaniu praktycznych przypadków negocjacyjnych. (abstrakt oryginalny)

In the paper the issue of negotiating with the so called hard (difficult, troublesome) partners has been discussed, in the context of desirable managerial skills. The basic kinds of such partners have been characterized, namely the following negotiators: dissatisfied, aggressive, unfriendly, hesitant, lost, emotional, chaotic and manipulating. The most important rules for negotiating with such partners have been systemized, useful to solve practical negotiation situations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Albrecht K., Albrecht S., (1993): Added Value Negotiating. The Breakthrough Method for Building Balanced Deals, Business One, Irwin, Homewood, Ill.
  2. Bellenger L., (1999): Negocjacje, Assimil Polska, Kraków.
  3. Dawson R., (1999): Sekrety udanych negocjacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.
  4. Fisher R., Ury W., Patton B., (2000): Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa.
  5. Fowler A., (2001): Jak skutecznie negocjować, Petit, Warszawa.
  6. Hindle T., (2000): Skuteczne negocjacje, Wydawnictwo Wiedza i Życie, Warszawa.
  7. Jankowski W.B., Sankowski T.P., (1995): Jak negocjować, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
  8. Kennedy G., (1998): Negocjator, Studio EMKA, Warszawa.
  9. Mastenbroek W., (1996): Negocjowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  10. Nęcki Z., (2000): Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków.
  11. Nierenberg G.I., (1994): Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu, STUDIO EMKA Warszawa.
  12. Rządca R.A., Wujec P., (1998): Negocjacje, PWE, Warszawa.
  13. Ury W., (1995): Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, PWE Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu