BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grabara Iwona
Tytuł
E-learning a wiedza korporacyjna
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2006, nr 3-4, s. 119-132, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Wiedza, Zarządzanie wiedzą
e-learning, Knowledge, Knowledge management
Abstrakt
W artykule scharakteryzowano problematykę właściwego wykorzystania e-learningu w zakresie generowania i przetwarzania wiedzy oraz zwrócono uwagę na potrzebę traktowania wiedzy jako wartościowego zasobu organizacji, którym należy umiejętnie zarządzać w celu zwiększenia konkurencyjności. Celem artykułu jest przedstawienie zalet e-learningu i barier utrudniających szybkie rozpowszechnia tej metody. Zaproponowano rozwiązania wspierające tworzenie wiedzy organizycyjnej i właściwe zarządzanie nią.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Applehans W., Globe A., Laugero G. (1999), Managing Knowledge. A Practical Web-Based Approach, Addison-Wesley.
  2. Bair J. [@:] http://www.gartner.com/.
  3. Davenport T.H., Prusak L.(1998), Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Pres, Boston, MA.
  4. Dziobiak T. (2002), Potęga informacji, „Teleinfo", nr 1-2.
  5. Fazlagić A. (1998), The Knowledge Spiral [w:] Krogh G., Roos J., Kleine D., Knowing in Firms, (red.) Sagę Publications, London, p. 231-236.
  6. Gołuchowski J. (2005), Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice, s. 22-23, 44-46.
  7. Kisielnicki J.(2003), System pozyskiwania i zarządzania wiedzą we współczesnych organizacjach [w:] Kisielnicki J., Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, „Monografie i opracowania", 4, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa.
  8. Kisielnicki J. (2004), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach [w:] Abramowicz W., Nowiecki A., Owoc M. (red.), Zarządzanie wiedzą w systemach informacyjnych, Wyd. AE, Wrocław.
  9. Nałęcz W. (2002), Siecią po WWWiedzę, „Teleinfo", nr 3.
  10. Nonaka I, Takeuchi H.(1995), The Knowledge Creating Company, Oxford University Press, Oxford, UK.
  11. Polanyi M. (1966), The tacit dimension, Routledge & Kegan Paul, London.
  12. Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, s. 66.
  13. (2002) Dystans do distance learning, „PC Kurier", 18.
  14. (2003) Kompedium wiedzy o sieciach, NetWorld Akademia [@:]http://www.wiedzanet.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu