BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Horbaczewski Dariusz
Tytuł
Filozoficzne źródła współczesnego pojmowania jakości
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 10, s. 9-12
Słowa kluczowe
Jakość, Filozofia jakości, Kształtowanie jakości
Quality, Philosophy of quality, Quality design
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Rozumienie pojęcia jakość, [2] Filozoficzne ujęcie jakości, [3] Przejawianie się filozoficznego rozumienia jakości we współczesnym jej pojmowaniu; oraz tabele: [1] Jakość w ujęciu filozoficznym, [2] Jakość w ujęciu technicznym, [3] Jakość w ujęciu stricte ekonomicznym, [4] Jakość w ujęciu TQO, ISO oraz Kaizen, [5] Jakość w ujęciu marketingowym
Abstrakt
Celem opracowania jest uzasadnienie zawartej w tytule tezy, będące jednocześnie pretekstem do usystematyzowania nagromadzonych w polskojęzycznej literaturze przedmiotu - i często przemieszanych - definicji kategorii jakość. Wydaje się, iż zrealizowanie tak postawionego celu powinno stanowić przesłankę dla pogłębienia i/lub ugruntowania (z)rozumienia jakości i w konsekwencji ułatwienia jej "dostrzeżenia".
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Z. Bosiakowski, A. Kostrzewa, Jakość produkcji jako problem ekonomiczny, Ekonomista 3/69, s. 757.
  2. T. Cleary, Istota Tao, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2000, s. 131.
  3. J. Długosz, Relacyjno-jakościowa koncepcja logistyki w zarządzaniu, AE Poznań, Zeszyty Naukowe - seria II, Prace habilitacyjne, z. 160, Poznań 2000, s. 43.
  4. A. Fazlagić, Jakość normatywna w zarządzaniu przedsiębiorstwem usługowym, Problemy Jakości 5/01.
  5. M. Kachniewska, Zarządzanie jakością usług turystycznych, Diffin, Warszawa 2002, s. 50.
  6. A. Kiliński, Jakość, 1979, s. 15 – 18.
  7. R. Kolman, Ilościowe określenie jakości, PWE, Warszawa 1993, s. 12.
  8. A. Nieścior, Bieguny pojęcia jakości. Arystoteles i ujęcie procesowe, Problemy Jakości 3/2000.
  9. B. Oyrzanowski, Ekonomiczne problemy jakości, Ekonomista 1969, nr 2, s. 586.
  10. G. Ritzer, McDonaldyzacja społeczeństwa, Wydawnictwo Muza, Warszawa 1997.
  11. K. Rogoziński, Jakość usług w horyzoncie aksjologicznym, Problemy Jakości 1/2005.
  12. K. Rogoziński, Nowy marketing usług, AE, Poznań 2000, s. 202.
  13. M. Salerno - Kochan, Trzy szkoły jakości, w: Jakość wyrobów w gospodarce rynkowej, AE Kraków 1998, s.233 za L. Wasilewski, Modele strategii jakości firm przemysłowych. Zarządzanie firmą, Orgmasz, Warszawa 1994.
  14. E. Skrzypek, Jakość i efektywność, UMCS, Lublin 2000, s. 16.
  15. J. Szymankiewicz, J. Śniegowski, Kung Fu Wu Shu. Chińska Sztuk Walki, Wydawnictwo Glob, Szczecin 1987, s. 10.
  16. L. Wasilewski, Podstawy zarządzania jakością WSP i Z im. L. Koźmińskiego, Warszawa 98, s. 20.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu