BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świerczek Artur
Tytuł
Sieć firm jako podstawa kształtowania organizacji sieciowej
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 10, s. 27-31
Słowa kluczowe
Organizacja i zarządzanie, Sieci przedsiębiorstw, Organizacje sieciowe
Organisation and management, Enterprise networks, Network organisations
Abstrakt
W artykule podjęto próbę wskazania podstawowych różnic znaczeniowych takich pojęć jak: "sieć firm" i "organizacja sieciowa". Omówiono rolę sieci firm w tworzeniu organizacji sieciowej, relacje interorganizacyjne w sieci firm oraz istotę i cechy organizacji sieciowej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R.S. ACHROL, Changes in the Theory of Interorganizational Relations in Marketing: Toward a Network Paradigm, "Academy of Marketing Science" 1997, vol. 25, nr 1, s. 56-72.
  2. K. ANTIA, G.L. FRAZIER, The Severity of Contract Enforcement in Interfirm Channel Relationships, "Journal of Marketing" 2001, vol. 65, październik, s. 67-81.
  3. G. BOVASSO, A Structural Analysis of the Formation of a Network Organization, "Group & Organization Studies" (1986-1998), marzec 1992.
  4. J. BRILMAN, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  5. M. BRZEZIŃSKI, Organizacja i sterowanie produkcją, Placet 2002.
  6. T.H. CORMEN, CH.E. LEISERTON, R.L. RIVEST, Wprowadzenie do algorytmów i struktur danych, WNT, Warszawa 2000.
  7. J. FRANKS, The Virtual Organization, "Work Study" 1998, vol. 47, nr 4, s. 130-134.
  8. A. GRIFFITHS, J.A. PETRIC, Corporate Architectures for Sustainability, "International Journal of Operations and Production Management" 2001, vol. 21, nr 12, s. 1573-1585, [za:] J. QUINN, Intelligent Enterprise, Free Press New York 1992.
  9. H. HAKANSSON, V. HAVILA, A.-C. PEDERSEN, Learning in Networks, "Industrial Marketing Management" 1999, vol. 28, nr 5, s. 443-452.
  10. M. HARLAND, R.C. LAMMING, P.D. COUSINS, Developing the Concept of Supply Strategy, "International Journal of Operations and Production Management" 1999, vol. 19, nr 7, s. 650-673.
  11. H. HUHTINEN, E. TELLA, V.M. VIROLAINEN, Tackling the Purchasing Strategy: Organizing Communication Activities in a Network, Conference Proceedings of LRN 2002. 4-6 września 2002. Technology Innovation Centre, Millennium Point, Birmingham.
  12. K. ISHIDA, T. OHTA, On a Mathematical Comparison Between Hierarchy and Network with a Classification of Coordination Structures, "Computational and Mathematical Organization Theory" 2001, vol. 7, nr 4.
  13. J. NOUWENS, H. BOUWMAN, Living Apart Together in Electronic Commerce: The Use Of Information and Communication Technology To Create Network Organizations, "JCM", vol. 1, nr 3.
  14. W.C. ORVILLE, The Adaptability of Network Organizations: Some Unexplored Questions, "Academy of Marketing Science" 1997, vol. 25, nr 1, s. 73-75.
  15. K. PERECHUDA (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, Placet, Warszawa 2000.
  16. W.W. POWELL, Neither Market Nor Hierarchy: Network Forms of Organization, "Research in Organization Behavior" 1990, nr 12, s. 295-336.
  17. S. STOUGH, S. EOM, J. BUCKENMYER, Virtual Teaming: A Strategy for Moving Your Organization Into New Millennium, "Industrial Management and Data Systems" 2000, vol. 100, nr 8.
  18. E. URBANOWSKA-SOJKIN, P. BANASZYK, H. WITCZAK, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2000.
  19. B. UZZI, Social Structure and Competition in Interfirm Networks: the Paradox of Embeddedness. "Administrative Science Quarterly" 1997, vol. 42, s. 35-67.
  20. J. VAINIO, Sieciowanie centrów logistycznych w rejonie Morza Bałtyckiego, Polski Kongres Logistyczny, Logistics 2004, Poznań, 19-21.05.2004, materiały konferencyjne.
  21. T. VAN DER SMAGT, Enhancing Virtual Teams: Social Relations v. Communication Technology, "Industrial Management and Data Systems" 2000, vol. 100, nr 4, s. 148-156.
  22. W. WALKER, Measuring Performance in Chaotic Networks, "ASCET", vol. 5, nr 7/26/2003.
  23. Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, red. R. KRUPSKI, PWE , Warszawa 2005.
  24. J. ZIELENIEWSKI, Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa 1969.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu