BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plichta Jarosław (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Identyfikacja segmentów klientów hipermarketów w Krakowie według kryterium użyteczności usługi handlowej
Identification of Hypermarket Customer Segments in Kraków Using the Trade Service Utility Criterion
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 694, s. 95-105, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Klient, Hipermarkety, Użyteczność usług handlowych, Metoda conjoint, Metoda k-średnich
Customer, Hypermarkets, Trade service utility, Conjoint method, K-means methods
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Kraków
Cracow
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono problem identyfikacji segmentów klientów hipermarketów wykorzystując jako kryterium użyteczności usługi handlowej. W pierwszej części omówiono pomiar użyteczności metodą conjoint. W drugiej przeprowadzono identyfikację segmentów klientów hipermarketów z wykorzystaniem metody k-średnich.

In this article, the author addresses the problem of identifying hypermarket customer segments using trade service utility as a criterion. The article is a continuation of research that aims to verify the thesis on the existence - analogously for products and services with a less complicated structure of features - of attributes that describe a trade service. Their identification, measurement of the utility of partial features and, consequently, the total utility of various trade services (utility of shopping sites), was assumed as the main criterion for market segmentation, market modelling, service modification, competition analysis, etc. Apart from this, an important cognitive issue in, for example, the modelling of a trade service is becoming familiar with the trade-off between attributes, and - at the same time - between shopping centres. To this end, the conjoint methodology was used, which allows the utility of total and partial products and services to be measured. In order to define market segments, Ward and k-means cluster analysis were used. This enabled the author to define three basic segments of hypermarket customers in Krakow using the trade service utility criterion. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp z kampusów bibliotek wchodzących w skład Konsorcjum BazEkon
Bibliografia
Pokaż
  1. Sagan A., Badania marketingowe -podstawowe kierunki, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2004.
  2. Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  3. Zarządzanie sprzedażą w warunkach konkurencji - konsumencka ocena użyteczności usług handlowych jako czynnik przewagi konkurencyjnej handlu detalicznego, Raport z badań statutowych pod kier. prof. dr. hab. J. Szumilaka, nr KHiIR/S/2003, Kraków 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu