BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kubacka Dominika (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Charakterystyka sklepów typu convenience - Polska na tle rynku amerykańskiego
The Characteristics of Convenience Stores - Poland and the American Market
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 694, s. 147-161, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Handel detaliczny, Sklepy convenience
Retail trade, Convenience stores
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA)
Abstrakt
"Handel convenience to najogólniej mówiąc handel wygodny dla klientów, a prowadzące go placówki to miejsca często przez nich odwiedzane." W artykule omówiono kształtowanie się i rozwój sklepów typu convenience w USA oraz przedstawiono charakterystykę polskiego sektora sklepów typu convenience store (wygodny sklep).

In this article, the author concentrates on the convenience store, which is poorly defined and rarely included in commercial statistics. These popularly termed convenience stores may provide an opportunity for many firms in the small and medium-sized retail sector. Convenience stores have successfully operated in Europe and in the United States for years by, inter alia, addressing the everyday needs of local customers. In Poland, these stores are usually associated with petrol stations and are relatively easy to observe. The second group, on the other hand - neighbourhood stores, frequently referred to as corner stores - has not been adequately systematized and described. To this end, the author attempts to familiarise readers with the specific character of convenience stores in the developed American market and to capture the beginning of the development process of convenience stores in Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bainbridge R.E., Assesing Supply and Demand of Convenience Stores, „The Appraisal Journal" 2003, July.
  2. Campitelli J., Convenience Stores: Survival of the Fittest, „Chain Store Age" 2003, August.
  3. Lingblom M., Marriage of Convenience: New POS System a Hit, „CRN" 2003, May 26.
  4. Lista obecności na Starym Kontynencie, „Supermarket News" 2003, nr 21 (99), w w w. sn.tradepress.com.pl, 15.01.2004.
  5. Maleszyk E., Pozycja rynkowa sieci zagranicznych w handlu artykułami żywnościowymi, „Handel Wewnętrzny" 1999, nr 2.
  6. 1[6] Małe mają przyszłość, „Handel" 2002, nr 5.
  7. Phillips H., C-stores Bach in Vogue as Conswners Pay Price, „Promotions &Incentives" 2003, July-August.
  8. Rocznik statystyczny, GUS, Warszawa 1995-2003.
  9. Słomińska B., Definicje sklepów, „Handel" 1997, nr 7.
  10. VIP detalu dzisiaj" - 40-50 Żabek miesięcznie. Z poznańskiej Fabryki Sklepów, www.dd.tradepress.com.pl, 15.01.2004.
  11. Zimna M., Więcej dużych i średnich, „Handel" 2002, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu