BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żemła Michał
Tytuł
Segmentacja rynku narciarskiego w Polsce
Źródło
Problemy Turystyki, 2005, vol. 28, nr 3-4, s. 75-96
Słowa kluczowe
Segmentacja rynku, Segmentacja klientów, Turystyka narciarska, Turystyczne atrakcje, Rynek turystyczny, Preferencje konsumenta, Sport, Usługi turystyczne
Market segmentation, Customer segmentation, Ski tourism, Tourist attraction, Tourism market, Consumer preferences, Sport, Tourism services
Abstrakt
W wyniku badań przeprowadzonych w dziesięciu dużych stacjach narciarskich w kraju zaproponowano podział polskiego rynku narciarskiego na dziesięć segmentów: rezydentów, przypadkowych narciarzy, długie pobyty nastawione na korzystanie z innych atrakcji, długie pobyty o motywacjach typowo narciarskich, rodzinne wakacje, łączone krótkie i długie pobyty narciarzy szukających wysokiej jakości usług i różnorodności tras, wyjazdy jednodniowe o dużym znaczeniu czasu dojazdu, wyjazdy weekendowe oraz "supernarciarze" poszukujący oszczędności czasu i pieniędzy. Taka segmentacja konieczna jest ze względu na zróżnicowane potrzeby turystów i może być istotna dla zarządzania ośrodkami narciarskimi. Dla porównania przedstawiono podobny podział rynku narciarskiego w Austrii, Francji i Kanadzie.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0138-0478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu