BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pogorzelski Jacek
Tytuł
Aktywne pozycjonowanie
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 10, s. 48-51
Słowa kluczowe
Pozycjonowanie marki, Pozycjonowanie, Komunikowanie marketingowe, Decyzje konsumenckie
Brand positioning, Positioning, Marketing communication, Consumer decision
Abstrakt
Autor wymienia sześć kategorii powodów skłaniających klientów do zakupu. 1) Funkcjonalne cechy produktów: co produkt robi, jak to robi, z jaką trwałością? 2) Estetyczny aspekt produktów: zaspokajanie potrzeby piękna, oddziaływanie form plastycznych. 3) Doświadczenie zakupu, konsumpcji i posiadania: samopoczucie nabywcy, własny obraz nabywcy. 4) Osobowość i styl marki: w jaki sposób określa nabywcę wobec otoczenia, reprezentowanie określonego stylu, przynależność do określonej grupy. 5) Cena: na co mnie stać?, postrzegana wartość. 6) Ciekawa opowieść przypisana do marki: możliwość uczestnictwa w określonym świecie, zaspokajanie potrzeby ucieczki ze świata realnego. Wiedząc to autor zastanawia się jak skutecznie pozycjonować daną markę i jak kształtować jej komunikację, aby zapewnić jej silna pozycję na rynku.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu