BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gałecki Maciej
Tytuł
Nazwy handlowe w wyszukiwarkach (cz. I)
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 10, s. 52-55
Słowa kluczowe
Znaki towarowe, Wyszukiwarki internetowe, Prawo handlowe, Etyka biznesu
Trademarks, Internet search engine, Commercial law, Business ethics
Abstrakt
Stworzenie rozpoznawalnej, popularnej nazwy handlowej dla produktu to sukces dla marketingowego specjalisty. Co jednak zrobić, gdy konkurencja wykorzystuje tę nazwę w wyszukiwarkach internetowych do promocji własnego produktu? Jak ograniczyć ryzyko, że potencjalni klienci będą komunikować się z kimś, kto się pod nas podszywa? Autor zastanawia się, czy poprawne i etyczne jest wykorzystywanie popularności cudzej nazwy handlowej (zwłaszcza zarejestrowanej) do promowania bezpośrednio konkurującego produktu i jeszcze nad tym, czy firma, będąca właścicielem zarejestrowanej nazwy, może ustrzec się przed wykorzystaniem jej rozpoznawalności i ograniczyć działania konkurencji w tym zakresie. Jeżeli tak - to w jaki sposób?
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu