BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grądek Dariusz
Tytuł
Efektywność wydatków marketingowych
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 10, s. 78-82, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Wydatki na reklamę, Planowanie strategiczne, Planowanie marketingowe, Zarządzanie marketingowe
Marketing strategy, Expenditures on advertising, Strategic planning, Marketing planning, Marketing management
Abstrakt
Strategia firmy, zdaniem autora, powinna odpowiadać na każde postawione pytanie, związane z modelem biznesowym danej organizacji. Wtedy przedsiębiorstwo zdobędzie przewagę konkurencyjną zaspokajając potrzeby klienta i będzie wstanie te potrzeby wykreować. Tylko wtedy osiąga ponadprzeciętne zyski za poniżej przeciętne koszty. Wszystkie inwestycje marketingowe powinny zależeć od przyjętej strategii przedsiębiorstwa, która powinna być przemyślaną wizją i planem działania oraz powinny być tak alokowane, aby charakteryzowały się najwyższą stopą zwrotu. Żeby pomóc w osiągnięciu tego celu, autor podaje 12 wskaźników przydatnych przy analizie skuteczności wydatków marketingowych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. P.R. Dickson, Toward a General Theory of Competitive Rationality, Journal of Marketing, 1992, vol. 56.
  2. R. Kozielski, Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu