BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ligarski Mariusz J.
Tytuł
Czy certyfikowany system jakości przeszkadza w zarządzaniu organizacją
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 9, s. 35-38, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie jakością, Systemy jakości, Normy ISO 9000, Certyfikacja systemu jakości
Enterprise management, Quality management, Quality systems, ISO 9000, Quality system certification
Abstrakt
Zwrócono uwagę, że coraz częściej formułowane są różnorodne zarzuty w stosunku do systemów zarządzania jakością. Celem artykułu jest odniesienie się do nich oraz zastanowienie się, dlaczego takie zarzuty są stawiane. Autor bazuje na własnej wiedzy, doświadczeniach praktycznych zdobytych w kilkuset działających w Polsce organizacjach posiadających systemy zarządzania jakością oraz na badaniach zrealizowanych na próbie ponad 1150 organizacji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. LIGARSKI M.J., Normy ISO serii 9000 w polskich organizacjach - historia i perspektywy, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej", seria "Organizacja i Zarządzanie", z. 12, Gliwice 2002, s. 153-159.
  2. LIGARSKI M.J., Doświadczenia z budowy systemów zarządzania jakością według norm ISO serii 9000 w samorządzie terytorialnym, "Przegląd Organizacji", nr 11/2004, s. 38-40.
  3. LIGARSKI M.J., Budowa systemów zarządzania jakością wedlug norm ISO serii 9000 w ochronie zdrowia. "Przegląd Organizacji", nr 7-8/2005, s. 66-69.
  4. LIGARSKI M.J., The Process of Constructing the Quality Management System for Public Services Versus the Effectiveness of This System, Proc. of the 8th International Commodity Science Conference (IGWT), Current Trends in Commodity Science, Poznań 2005, vol. I, s. 147-153.
  5. LIGARSKI M.J., Some Problems in Quality Management Systems in Accordance with ISO 9001:2000 Standard in Poland Identified in Third-party Audits, "Total Quality Management and Business Excellence" 2006 (w druku).
  6. LIGARSKI M.J., Rola audytu trzeciej strony w systemie zarządzania jakością, [w:] red. J. ŻUCHOWSKI, Innowacyjność w kształtowaniu jakości wyrobów i usług, Wyd. Politechniki Radomskiej, Radom 2006 (w druku).
  7. LIGARSKI M.J., KOCZAJ K., Jakie wymagania normy ISO 9001:2000 sprawiają trudności polskim przedsiębiorstwom, "Problemy Jakości", nr 11/2004, ss. 24, 29-33.
  8. LIGARSKI M.J., KRYSZTOFIUK J., Obszary sprawiające trudności w systemach zarządzania jakością wedlug normy ISO 9001:2000, "Problemy Jakości", nr 10/2005, s. 32-39.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu