BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowska Barbara
Tytuł
Tendencje zmian w handlu detalicznym w Polsce w latach 1997-2003
Trends of Changes in Retail Trade in Poland in the Years 1997-2003
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 7, s. 101-107, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Sieci handlowe, Handel detaliczny, Globalizacja gospodarki
Chain stores, Retail trade, Economic globalization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podmioty handlu detalicznego, podobnie jak i inne jednostki prowadzące rynkową działalność gospodarczą, musiały podjąć intensywne działania dostosowujące je do zmieniających się potrzeb i oczekiwań rynku. Zmiany mają charakter własnościowy i dokonują się równolegle ze zmianami ilościowymi i jakościowymi. Duży wpływ na obecną strukturę handlu detalicznego mają wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, dynamicznie rozwijane przez przedsiębiorstwa zagraniczne. Wpływają one zwłaszcza na przemiany jakościowe oraz wywołują zmiany w strukturze kanałów dystrybucji artykułów konsumpcyjnych. Decydującą rolę w przyśpieszonej ekspansji sieci zagranicznych w Polsce spełniają podmioty funkcjonujące na rynku artykułów częstego zakupu (FMCG). Jednocześnie rośnie udział obrotów nowoczesnych kanałów dystrybucji w stosunku do tzw. handlu tradycyjnego. (abstrakt oryginalny)

Units of retail trade similarly to other enterprises, had to undertake intensive activities which adjust them to changing needs and expectations of market. Changes are in ownership as well as in quantity and quality et retail trade. Great influence on structure of retail trade have big area commercial stores which are dynamically developed by foreign enterprises. They cause changes in quality and structure of distribution channels of consumption articles. Decisive role in expansion of foreign network of stores have units which operate on FMCG market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Grzybek M., Kuźniar W. 2004: Handel detaliczny żywnością w woj. podkarpackim wobec integracji z Unią Europejską. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1015.
  2. Handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Strategie sukcesu w Rosji oraz Europie Środkowej i Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem Polski. 2003/2004. Pricewaterhouse Coopers, [www.pwc.com.pl].
  3. Handel detaliczny w Polsce - spadek ogólnej liczby punktów sprzedaży. Warszawa, 10.03.05. [www.gfk.pl].
  4. Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B. 1999: Marketing w handlu. Wyd. AE, Wrocław.
  5. Kłosiewicz U., Słomińska B. 1998: Rynek artykułów spożywczych w Polsce. IRWiK, Warszawa.
  6. Kłosiewicz-Górecka U. 2003a: Zmiany konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych. Handel Wewnętrzny, nr 2.
  7. Kłosiewicz-Górecka U. 2003b: Zmiany w handlu detalicznym w Polsce w latach 1998-2002. Handel Wewnętrzny, nr 6.
  8. Małeszyk E. 2004: Przyspieszona ekspansja zagranicznych sieci handlu żywnością na rynek polski. Handel Wewnętrzny, nr 1.
  9. Miączyński P. 2005: Polacy nie lubią hipermarketów? www. gospodarka.gazeta.pl
  10. Roczniki Statystyczne RP. 1997-2003. GUS, Warszawa.
  11. Rynek wewnętrzny w 2003 r. 2004. GUS, Warszawa.
  12. Sieci sklepów w Polsce. 2004: Boss Gospodarka, nr 7.
  13. Zachodni wiatr. 2004. Handel z dnia 21.01.2004.
  14. Zachowania konsumenckie - gdzie robimy zakupy. Komunikat z badań. 2002: CBOS, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu