BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plichta Grażyna (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Psychospołeczne uwarunkowania postępowania konsumentów na rynku
Psycho-social Conditions Governing Consumer Behaviour
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2001, nr 558, s. 121-132, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania rynkowe, Psychologia konsumenta, Informacja konsumencka, Decyzje konsumenckie, Zachowania konsumenta
Market behaviour, Consumer psychology, Consumer information, Consumer decision, Consumer behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zachowanie konsumenta na rynku uwarunkowane jest wieloma czynnikami i ma charakter działania celowego, wymagającego zastanowienia przed każdą decyzją o zakupie towaru. Autorka podkreśla rolę czynnika psychologicznego, który kreuje postępowanie konsumenta na rynku.

Knowledge about consumers and their market behaviour is the point of departure for all marketing campaigns. Consumer behaviour is a complex process, beginning with an awareness of a need, and ending with an accumulation of impressions about the purchase made and the actual use of the product. The article addresses the influence of psychological and social factors on consumer behaviour. The author discusses the problem of informal communication, stresses the importance of attitude as the main psychological factor determining the behaviour of buyers, and analyses the main social factors influencing the purchasing decisions of consumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berbeka J., Nowe tendencje w zachowaniu konsumentów, "Marketing i Rynek" 1999, nr 1.
  2. Burgiel A., Badania liderów opinii, "Marketing i Rynek" 1998, nr 3.
  3. Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWii. Warszawa 1998.
  4. Inglik-Dziąg D., Mechanizmy psychologiczne w kształtowaniu zachowań konsumenckich. "Marketing i Rynek" 1999, nr 1.
  5. Kędzior Z., Konsument wobec zmian systemowych w Polsce, "Marketing i Rynek" 1991). nr 1.
  6. Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. Gebethner i Ska. Warszawa 1994.
  7. Marketing, K. Przybyłowski, S.W. Hartley, R.A. Kevin, W. Rudelius, Dom Wydawnictwo ABC, Warszawa 1998.
  8. Mika S., Psychologia społeczna, PWE, Warszawa 1982.
  9. Otto J., Jakość a rentowność relacji z klientem, "Marketing i Rynek" 1999, nr 3.
  10. Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, AE w Krakowie, Kraków 1996.
  11. Sagan A., Badania marketingowe - podstawowe kierunki, AE w Krakowie, Kraków 1998.
  12. Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu