BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Góralski Bartosz
Tytuł
Wskaźniki niefinansowe struktury wewnętrznej monitora wartości niematerialnych
Non-Financial Indicators of Internal Structure in Intangible Assets Monitor
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1085, s. 186-191, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Wartości niematerialne, Wskaźniki finansowe
Enterprises, Intangible asset, Financial indicators
Uwagi
summ.
Abstrakt
Monitor wartości niematerialnych (intangible assets monitor – IAM) jest metodą pomiaru i prezentacji przedsiębiorstwa, i to zarówno za pomocą tradycyjnych wskaźników zarówno finansowych, jak i niefinansowych. Omówiono wybrane wskaźniki niefinansowe struktury wewnętrznej IAM tj: wskaźnik wzrostu struktury wewnętrznej, wskaźniki odnowy/innowacyjności struktury wewnętrznej, wskaźniki efektywności/wykorzystania struktury wewnętrznej i wskaźniki ryzyka/staboilności struktury wewnętrznej.

Intangible assets are influencing managers to change the way of doing business. The processes inside corporations determine attitude towards employees, product development, service sales and communication with customers. These fundamental changes are affecting strategies, reputation, short and long term decisions. The drivers of the value of companies are leaning toward intangible assets and force managers to develop new methods of their measurement and presentation. In this article are shown the non-financial indicators of the Internal Structure, which consists of a wide range of patents, concepts, models, and computer and administrative systems.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Itami H., Mobilizing Invisible Assets, Harvard University Press, Cambridge, 1987.
  2. Low J., Kalafut P.C., Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  3. Sveiby K.E., Intangible Assets Monitor, www.sveiby.com.
  4. Sveiby K.E., Measuring Intangible Revenues, www.sveiby.com.
  5. Sveiby K.E., The Knowledge Organization, www.sveiby.com.
  6. Sveiby K.E., The New Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge-Based Assets, Berrett-Koehler, San Fransisco 1997.
  7. Kapłan R., Norton D., Strategiczna karta wyników, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu