BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jasiński Bartosz Marek
Tytuł
Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 898, s. 107-112, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie i informatyka na początku XXI wieku
Słowa kluczowe
Materiały konferencyjne, Przewaga konkurencyjna, Przedsiębiorstwo na rynku, Fuzje i przejęcia
Conference materials, Competitive advantage, Enterprise in the market, Mergers and acquisitions
Abstrakt
W artykule pokazano działania jakie podejmują przedsiębiorstwa stając w obliczu konkurencji o charakterze globalnym. Są to działania na poziomie produktu, podmiotu i rynku. Szczególną uwagę zwrócono na procesy integracyjne przedsiębiorstw.

The paper discusses the actions which are being undertaken by enterprises facing global competition. In most cases, actions include the product, the economic subject and the market. Special attention has been paid to integration processes of enterprises. (J.W.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. Warszawa: PWE 1985.
  2. Davis W.E., Pointon J.: Finanse i firma. Warszawa: PWE 1997.
  3. Garrette B., Dussauge P.: Strategie aliansów. Na rynku. Warszawa: Poltext 1996.
  4. Garvin D.A.: Competing of the eight dimensions of quality. Harvard Business Review Nov-Dec 1987.
  5. Griffin R.: Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN 1996.
  6. Krupski R.: Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody. Wrocław: Wyd. AE we Wrocławiu 2001.
  7. Lewandowski M.: Fuzje i przejęcia jako metody wzrostu przedsiębiorstw. Poznań: Wyd. AE w Poznaniu 1998.
  8. Możejko E.: Wielcy będą więksi. "Życie Gospodarcze" nr 25/1997.
  9. Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. Warszawa: PWN 1996.
  10. Strupczewska G.: Światowa fuzjomania. "Gazeta Wyborcza" 1997/11/06.
  11. Sznajder A.: Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej. Warszawa: PWN 1997.
  12. "Zarządzanie na świecie", nr 5/1996. Od czego zależy udane przejęcie firmy? na podstawie Kater nach dem Kaufrausch. Schlote S. Manager Magazin nr 5/1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu