BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dyr Tadeusz
Tytuł
Percepcja jakości usług - czynnikiem determinującym postępowanie użytkowników na rynku regionalnych przewozów pasażerskich
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 8, s. 37-42
Słowa kluczowe
Jakość, Jakość usług, Transport pasażerski, Transport regionalny, Kolej na rynku transportowym, Transport, Transport autobusowy, Transport kolejowy
Quality, Quality of services, Passenger transport, Regional transport, Railways on the transport market, Transport, Bus transport, Railway transport
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Profil jakości usług na rynku regionalnych przewozów pasażerskich, [2] Percepcja jakości w zakresie oferowanego czasu podróży, [3] Percepcja jakości usług transportu zbiorowego na rynku regionalnych przewozów pasażerskich, [4] Syntetyczna ocena jakości usług na rynku regionalnych przewozów pasażerskich, [5] Możliwości wyboru środka transportu w przewozach regionalnych, [6] Wybór środka transportu w przewozach regionalnych, [7] Zgodność sądów ze stwierdzeniami dotyczącymi samochodów osobowych i transportu kolejowego
Abstrakt
Przedstawione w niniejszym artykule wyniki badań percepcji jakości usług na rynku regionalnych przewozów pasażerskich jednoznacznie wskazują na niski stopień ich dostosowania do potrzeb i preferencji podróżnych. Potwierdzają one postawioną w pracy tezę o małej użyteczności usług oferowanych przez transport zbiorowy.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, Mikroekonomia. PWE, Warszawa 2000, s. 143.
  2. P. Doyle, Marketing wartości. Felberg Sja, Warszawa 2003, s. 91.
  3. W. M. Grudzewski I. Hejduk, Zarządzanie innowacjami w organizacji. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw 2000, nr 10.
  4. G. Hamel C. Prahalad, The Core Competence of the Corporation. Harvard Business Review, May-June 1990.
  5. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002, s. 281.
  6. J. L. Lisowski, Określić satysfakcję klienta. Marketing w Praktyce 1999, nr 5.
  7. B. Marciniak, Badanie satysfakcji klientów - problemy i metody badawcze. Marketing i Rynek 2000, nr 11.
  8. J. Otto, W poszukiwaniu przyczyn utraty nabywcy. Analiza interakcji klienta z firmą za pomocą graficznego projektu usługi. Przegląd Organizacji 2001, nr 12.
  9. J. Penc, Zarządzanie z myślą o jutrze. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw 1999, nr 5.
  10. M. E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1999, s. 50-56.
  11. L. Rudnicki, Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa 2000, s. 59.
  12. P. B. Seybold, Get Inside the Lives of Your Customers. Harvard Business Review, May 2001.
  13. E. Skrzypek, Jakość i efektywność. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2000, s. 81.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu