BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Śmiechowska Maria, Wawszczak Sebastian
Tytuł
Piwo - polski produkt tradycyjny
Beer - Polish traditional product
Źródło
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2005, nr 3, s. 38-47, bibliografia 20 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Towaroznawstwo żywności, Browarnictwo, Technologia produkcji żywności, Produkty regionalne, Marka produktu, Marketing produktu, Analiza Zagrożeń i Krytyczne Punkty Kontroli
Commodity science, Food commodities, Brewing industry, Food production technology, Regional product, Product brand, Product marketing, Hazard Analysis and Critical Control Point (HACCP)
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych informacji na temat polskiego rynku piwa regionalnego. W artykule zwrócono uwagę na różnice w procesie technologicznym pomiędzy produkcją piwa regionalnego i tak zwanego piwa przemysłowego, a także pozycję browarów regionalnych na rynku piwa w Polsce. W dalszej części przedstawiono stan wprowadzania przez lokalne zakłady piwowarskie, systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP), formę używanych opakowań w browarach regionalnych na przykładzie Wielkopolski oraz problematykę oferowanych przez wybrane zakłady piwowarskie marek handlowych. Polskie piwo regionalne jest atrakcyjnym towarem eksportowym na przykład do USA, Niemiec i Szwecji, wypełniając tam zazwyczaj niszę rynkową piw specjalnych lub o wysokim ekstrakcie. (oryg. streszcz.)

The main purpose of this work is to present basic information about the Polish regio­nal beer market. Attention was paid also to differences in the technological process betwe­en regional beer production and beer called industrial, the position of regional breweries on the beer market in Poland as well. In the following part, status of implementation the system HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point) by local breeweries, the form of packaging used in local breweries in Wielkopolska and problems of market brands offered by selected breweries was described. Polish regional beer is an attractive export commodity for example to the USA, Germany and Sweden, occupying mainly market niche of special or high extract beer. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-747X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu