BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zarębska Anna
Tytuł
Wizja - pożądana tożsamość przedsiębiorstwa
Vision - a Desired Enterprise Identity
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2006, nr 9, s. 51-56, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Tożsamość przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Small business, Enterprise identity, Enterprise management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł omawia jeden z istotnych elementów systemu zarządzania tożsamością organizacyjną jakim jest wizja przedsiębiorstwa. Autorka prezentuje także proces jej tworzenia oraz błędy, jakie popełniają przedsiębiorstwa, przy jej implementacji.

Enterprise vision as a relevant element of corporate identity management is discussed in the article. The author presents a process of vision creation, as well as, main mistakes occurring during its implementation.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Altkorn, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002.
  2. J. Altkorn, Wizerunek firmy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004.
  3. W.P. Belgard, K.K. Fisher, S.R. Rayner, Vision, (Opportunity, and Tenacity: Three Informal Processes that Influence Transformation, [in:] R. Kilmann, T. Covin (eds.), Corporate Transformation, Jossey-Bass, San Francisco 1988.
  4. J.C. Collins, J.I. Porras, Building Your Company's Vision, ,,Harvard Business Review", September-October 1996.
  5. K. Obłój, Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  6. Słownik języka polskiego PWN, M. Szymczak (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  7. B. Szymoniuk, M, Rzemieniak, A. Jachim, S. Skowron, Promocja przedsiębiorstwa i produktu, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 1998.
  8. T.D. Jick, The Vision Thing, Harvard Business School Publ., Sept. 1989.
  9. A. Zarębska, Motywacyjna rola wizji w przedsiębiorstwie, [w:] K. Markiewicz, M. Wawer (red.), Problemy społeczne we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005.
  10. A. Zarębska, Nowy model identyfikacji i zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie, ,,Przegląd Organizacji", 2005, 11.
  11. Z. Zemler, Public Relations - kreowanie reputacji firmy, Wydawnictwo ,,Poltext", Warszawa 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu