BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dec Paweł
Tytuł
Rola systemu wczesnego ostrzegania w realizacji strategii
Strategic early warning system
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2006, nr 10, s. 27-34
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, System wczesnego ostrzegania, Strategia przedsiębiorstwa
Small business, Early warning system, Corporation strategies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł omawia strategiczny system wczesnego ostrzegania, który łączy w sobie monitorowanie otoczenia przedsiębiorstwa z rozwijaniem dla niego scenariuszy możliwych zdarzeń, mających strategiczne implikacje dla przedsiębiorstwa. Autor opisał efekty tego systemu wykorzystanego w firmie Daimler Chrysler Aerospace AG (DASA).

The article presents a strategic early warning system which integrates environmental monitoring with scenario development activities. Such a system enables early identification of events having strategic implications for an enterprise. The author discusses the strategic early warning system based on experiences of Daimler Chrysler Aerospace AG (DASA).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansoff H.I., Managing strategic surprise by response to weak signals, “California Management Review”, Vol. 18, No. 2, 1975, s. 21-33.
  2. Fink A., Marr B., Siebe A., Kuhle J.P., The future scorecard: combining external and internal scenarios to create strategic foresight, “Management Decision”, Vol. 43, No. 3, 2005, s. 375.
  3. Gilad B., Industry Risk Management: CI’s Next Step, “Competitive Intelligence Magazine”, May-June 2001, s. 4 Johnson G, Scholes K., Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, New York 2002, s. 107.
  4. Marrs R., Early Warning Signals – A conversation for exploration: Part 1, Coemergence, Inc. 2005, s. 6.
  5. Whitaker J., Strategic Intelligence. Providing Critical Information for Strategic Decisions, Corporate Strategy Board, Executive Inquiry, August 2000, s. 19.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu