BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piekarski Robert
Tytuł
Systemowe czy procesowe podejście w zarządzaniu jakością?
The System or Process Approach in Quality Management
Źródło
Zeszyt Naukowy Doktorantów / Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2000, nr 2, s. 143-159, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie jakością, Zarządzanie systemowe, Teoria systemów, Struktura przedsiębiorstwa, Przegląd literatury
Enterprise management, Quality management, System management, Theory of systems, Structure of company, Literature review
Abstrakt
Tematem artykułu była nowa tendencja w zarządzaniu jakością, polegająca na połączeniu i wykorzystaniu zalet podejścia systemowego i procesowego w zarządzaniu. Takie podejście procesowe zorganizowane w system, jest zdaniem autora niezbędne w atmosferze zmienności procesów wywołanych zmianami otoczenia bliższego i dalszego. We wstępie, autor przedstawił ogólną wiedzę o systemach, istotę podejścia systemowego, a dalej scharakteryzował przedsiębiorstwo jako system oraz system procesów w zarządzaniu jakością w przedsiębiorstwie.

New tendency in quality management relies on connection and use of advantages from system and process approach in management. In the introduction, the author presents general knowledge about systems and system approach. Then, he characterizes an enterprise as system. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu