BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matejuk Jerzy
Tytuł
Od tworzenia planów do myślenia strategicznego
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 7-8, s. 23-25
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Planowanie strategiczne, Przewaga konkurencyjna, Metodologia organizacji i zarządzania
Strategic management, Corporation strategies, Strategic planning, Competitive advantage, Organisation and management methodology
Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę, że w zarządzaniu strategicznym dokonuje się dość daleko idące przewartościowanie podejścia do budowy strategii. Coraz wyraźniej widoczne jest odejście od paradygmatu planistycznego na rzecz paradygmatu myślenia strategicznego.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A.D. CHANDLER Jr., Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise, MIT Press, Cambridge, Mass. 1962, s. 16.
  2. G. HAMEL, C.K. PRAHALAD, Przewaga konkurencyjna jutra. Strategia przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999, s. 233-234.
  3. A. KALETA, Procedura współczesnego zarządzania strategicznego, "Przegląd Organizacji", 10/2003, s. 24 i 25.
  4. F. KRAWIEC, Strategiczne myślenie w firmie, Difm, Warszawa 2003, s. 21.
  5. R. KRUPSKI, Strategia bez celów, "Przegląd Organizacji", 11/2003, s. 8.
  6. H. MINTZBERG, The Rise and Fall of Strategic Planning (1994), zob.: K. OBŁÓJ, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001, s. 63-64.
  7. K. OBŁÓJ, Dominująca logika firmy. Strategie polskich liderów, Wydawnictwo WSZiP im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003, s. 16-18.
  8. K. OBŁÓJ, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001, s. 63-64.
  9. Z. PIERŚCIONEK, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 69.
  10. P. SKAT-RORDAM, Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu