BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Truśkiewicz Dorota
Tytuł
Jak sampling wspiera sprzedaż
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 11, s. 12-14
Słowa kluczowe
Below-the-Line (BTL), Sprzedaż produktu, Innowacje w sprzedaży, Psychologia sprzedaży, Promocja sprzedaży
Below-the-Line (BTL), Product sales, Innovations in sales, Sales psychology, Selling promotion
Abstrakt
Komunikacja samplingową stwarza możliwość wypróbowania produktu, sprawdzenia jego smaku, koloru, konsystencji, zapachu czy nawet sposobu działania. Autorka w tym miejscu jednak podkreśla, iż zdecydowanie nie chodzi o zwykle rozdanie próbek. Trzeba rozdać je skutecznie, czyli dotrzeć do założonej, odpowiedniej grupy docelowej wykorzystując jak najlepsze dostępne kanały komunikacji samplingowej. Autorka twierdzi, że w życiu rynkowym każdego produktu, z rynku FMCG, jest kilka idealnych momentów na przeprowadzenie akcji samplingowej. Tego typu akcja jest najbardziej użyteczna wtedy, gdy rozszerzamy ofertę marki o nowe produkty lub została zmieniona receptura produktu - zwłaszcza w wyniku oczekiwań konsumentów. Bardzo dobrym momentem na wykorzystanie komunikacji samplingowej jest wprowadzanie na rynek nowego produktu, zwłaszcza w sytuacji, kiedy czynimy to w kategorii, w ramach której istnieje silna konkurencja rynkowa lub też, kiedy tworzymy nową kategorię.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu