BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hanus Bartosz
Tytuł
Podbój trudnego rynku
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 11, s. 28-33
Słowa kluczowe
Studium przypadku, Gry komputerowe, Przemysł elektroniczny, Rynki elektroniczne
Case study, Computer games, Electronics industry, Electronic markets
Firma/Organizacja
Sony
Abstrakt
Autor pisze, że zaistnienie na zupełnie nowym rynku i zbudowanie na nim silnej marki jest zawsze dużym wyzwaniem. Przedsięwzięcie takie wiąże się z poważnym ryzykiem, gdyż przyjęcie niewłaściwej strategii może oznaczać sromotną porażkę i wielomilionowe straty. W takiej sytuacji najbezpieczniejszym wyjściem wydaje się pójście w ślady tych, którzy już na tym rynku działają. Jeżeli wszyscy w danej kategorii od lat stosują tę samą strategię, to znaczy, że jest ona sprawdzona i bezpieczna. Można z dużą pewnością założyć, że naśladując ich działania uda się stopniowo opanować jakąś część rynku. Jedyne, czego nie można oczekiwać od takiego podejścia, to osiągnięcia dzięki niemu spektakularnych rezultatów naszych działań. Prawdziwy sukces staje się udziałem wyłącznie tych, którzy mają wystarczająco dużo odwagi, żeby porzucić szlaki wytyczone przez poprzedników i znaleźć własne, nowe podejście do kategorii. Tylko tacy gracze są w stanie zrewolucjonizować rynek, zająć na nim mocną pozycję i zamiast oglądać się na innych, samemu stać się wzorem do naśladowania. Tak stało się w przypadku działań podjętych przez firmę Sony w związku z wprowadzeniem przez nią na rynek konsoli do gier PlayStation.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu