BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tkaczyk Krzysztof
Tytuł
Osobistość po polsku
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 11, s. 46-48
Słowa kluczowe
Reklama, Reklama w mass mediach, Planowanie reklamy, Psychologia reklamy
Advertising, Advertising in mass media, Advertising planning, Psychology of advertising
Abstrakt
Autor pisze, że w USA wciąż utrzymuje się stała tendencja - około 15-20 proc. reklam to reklamy ze znanymi postaciami. Prostota i potencjał kreatywny (różne sposoby wykorzystania celebrity, nowe media itp.) tego rozwiązania marketingowego są jego bezwzględnymi atutami. Głównym źródłem polskich celebrity stała się telewizja, a przede wszystkim seriale. W dalszej kolejności różnego rodzaju show telewizyjne i serwisy informacyjne. Właściwy wybór celebrity jest fundamentalną decyzją dla przebiegu kampanii. Przy udanym transferze znaczeń pomiędzy celebrity a produktem ten ostatni zyska na atrakcyjności i wiarygodności. Jeśli osobowość celebrity przyćmiewa produkt, następuje nadmierna ekspozycja kosztem produktu lub, co gorsza, poczynania gwiazdy wpływają negatywnie na wizerunek produktu, kampania spowoduje więcej szkody niż pożytku.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu