BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bugdol Marek
Tytuł
Ekonomia behawioralna a doskonalenie jakości
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 11, s. 16-18, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Ekonomia behawioralna, Ekonomia, Behawioryzm, Jakość, Stosunki międzyludzkie
Behavioral economics, Economics, Behaviourism, Quality, Interpersonal relationship
Abstrakt
Uważa się, że wiele nowych zjawisk i relacji, jakie zachodzą w coraz bardziej skomplikowanych społeczeństwach jest w stanie wyjaśnić ekonomia behawioralna. Czy ta nowa, niezmiernie modna, dziedzina nauki może przyczyniać się do doskonalenia jakości? A jeżeli, tak to w jakim zakresie? Prezentowany artykuł jest próbą udzielenia odpowiedzi na te pytania.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Berry. Behavioral Economy. „Consulting to Management". 2001, nr 3 (12), s. 49-51.
  2. B. G. Dale, D. M.Lascelles. Levels of TQM Adoption, in: Managing Quality, ed. B.C. Dale. Oxford 1999, s. 86-137.
  3. R. E. Hattwick. Behavioral economies, in: on overview. „Journal of Business and Psychology" nr 2 (4), 1989, s. 141.
  4. D. Katona. Behavioral Economics." Economic Psychology",2001, nr 9-10.
  5. K. Swiątnicki. Nagrody zewnętrzne a motywacja. Rehabilitacja nagród zewnętrznych. W: Psychologia społeczna w zastosowaniach. Od teorii do praktyki, pod red. K. Lachowicz -Tabaczek. Wrocław 2001, s. 85.
  6. T. Zalaśkiewicz. Psychologia inwestora giełdowego. Wprowadzenie do finansów behawioralnych. Gdańsk 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu