BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niedziela Milena
Tytuł
PR - my nie sprzedajemy!
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 11, s. 52-55
Słowa kluczowe
Public relations, Sprzedaż produktu, Komunikowanie skuteczne, Mierzenie wydajności pracy
Public relations, Product sales, Effective communication, Measuring work productivity
Abstrakt
Autor twierdzi, że na etapie budowania i wzmacniania świadomości marki wsparcie PR może odbywać się za pomocą różnych narzędzi - tu swoboda działania jest największa. Jednak bez względu na przyjętą strategię, na tym etapie wzmacniane będą przede wszystkim cele komunikacyjne, gdyż świadomość marki bezpośrednio nie przekłada się na sprzedaż. Świadomość może być bardzo wysoka, a ilościowe udziały rynkowe - niskie, czego najlepszym przykładem są dobra luksusowe, wymieniane jako ikony segmentu, których bariera cenowa jest nieprzekraczalna dla większości konsumentów. Ale sam fakt wykreowania produktu na poziom „top of mind" stanowi wartość nie do przecenienia. Najważniejszym PR-owym narzędziem będzie w tym przypadku przede wszystkim angażowanie sławnych osób, tzw. ambasadorów marki, których wizerunek konsument powinien utożsamiać z wizerunkiem oferowanego produktu. Kanały komunikacyjne to precyzyjnie dopasowane media, jak również wydarzenia organizowane specjalnie dla potencjalnych nabywców lub wspieranie wydarzeń, na których potencjalni nabywcy mogą się pojawić.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu