BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ankiel-Homa Magdalena, Olejniczak Tomasz
Tytuł
Analiza postrzegania wartości produktów żywnościowych na przykładzie studentów
Analysis of Food Product Value Perception Based on Students
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 13-19, tab., bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Konsumencka wartość produktu, Studenci, Badania konsumenckie, Preferencje konsumenta
Consumer value products, Students, Consumer research, Consumer preferences
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy podjęli próbę przeanalizowania hierarchii postrzegania wartości produktów żywnościowych w przypadku: gumy do żucia, dania gotowego instant, piwa oraz soku owocowo-warzywnego. Badania zostały przeprowadzone na liczbie 300 studentów Wydziału Towaroznawstwa AE w Poznaniu.

Customers'perceptions of product value is sophisticated process. Similarly as a buying decision, estimation of product value in the market depends on some groups of factors connected with product, customer and market environment. Basic groups which determinate customers ' perception of the product value are: individual factors (needs, personality, attitudes), social factors (family, stereotypes, social groups), situation factors (place of purchase, timing, presence of other person), economic factors (prices, incomes). There are made marketing researches based on students ' segment. Its purpose was to estimate which factors determinate the value of some products: chewing gum, beer, convenience food, fruit juice. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Falkowski A., Tyszka T. 2001: Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 60-62.
  2. Foxall G. R., Goldsmith R. E. 1998: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. PWN, Warszawa, 68-69.
  3. Sojkin B. 2004: Zarządzanie produktem. PWE, Warszawa, 31.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu