BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olsztyńska Agnieszka
Tytuł
Pracownik dobrze poinformowany : czyli warunki efektywnej komunikacji w firmie
Źródło
Personel, 1999, nr 10, s. 32-34
Słowa kluczowe
Komunikowanie interpersonalne, Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Kierownicy w przedsiębiorstwie
Interpersonal communication, Communication in organisation, Employees in enterprise, Managers in a enterprise
Abstrakt
Skuteczna komunikacja musi odznaczać się czytelnością przekazu, jego zrozumieniem i istotnością dla obu stron. Artykuł rozważa problem planu komunikacyjnego organizacji (uwzględnianie potrzeb informacyjnych, ustalenie kluczowych obszarów, wyodrębnienie grup pracowników według zakresu potrzeb informacyjnych, sporządzenie szczegółowego programu wykorzystania środków komunikacji, ustalenie zasad sprawdzania efektywności procesów komunikacyjnych). Dalej charakteryzuje kanały formalne (instrukcje pisemne, pisma wewnętrzne, memoranda, formalne zebrania i konferencje) oraz mniej formalne (komunikacja bezpośrednia, rozmowy i bezpośredni kontakt z pracownikiem).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1233-0299
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu