BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Laska Maciej, Idzikowski Maciej
Tytuł
Rozwój rynków transakcji elektronicznych
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2001, nr 898, s. 67-79, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie i informatyka na początku XXI wieku
Słowa kluczowe
Rynki elektroniczne, Biznes elektroniczny, Handel elektroniczny, Materiały konferencyjne, Relacje klient-administracja, Relacje klient-klient
Electronic markets, e-business, e-commerce, Conference materials, Consumer to Administration (C2A), Consumer to Consumer (C2C)
Abstrakt
W artykule przedstawiono podstawowe pojęcia związane z rynkiem transakcji elektronicznych. Omówiono następujące rodzaje transakcji gospodarczych występujących na rynku elektronicznym: transakcje biznes-biznes, biznes-konsument, konsument-konsument i konsument-administracja. Poświęcono również uwagę problemowi bezpieczeństwa transakcji w obszarze biznes-konsument.

The article presents basic terms relating to the market of electronic transactions. The following types of economic transactions present on electronic market have been discussed: B2B Business-to-Business, B2C Business-to-Customer, C2C Consumer-to-Consumer, and C2A Consumer-to-Administration. The issue of safety within the B2C transactions has been mentioned. (J.W.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dziuba D.: Wirtualizacja działalności gospodarczej w oparciu o sieć Internet. Warszawa: WNE UW 1998.
  2. eCard S.A.: http://www.ecard.pl/aonline.htral, 2001.
  3. eStatystyka: Rynek B2C oraz. C2C w Polsce, http://www.value.hg.pl/statystyka_b2c.html, 2000.
  4. Goliński M.: Rynki elektroniczne - podstawowe aspekty teoretyczne. Implikacje gospodarcze. Materiały na IV Krajową Konferencją EDI. Red. M. Niedźwiedziński. Łódź-Arturówek 1996.
  5. Hartman A., Siforis J., Kador J.: E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa: Liber 2001.
  6. Komunikacja gospodarcza. Rynek transakcji elektronicznych. Red. A. Małachowski. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej 2000.
  7. Leyland V.: EDI - Elektroniczna wymiana dokumentacji. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne 1995.
  8. Małachowski A.: Komunikacja gospodarcza. Techniki i technologie. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej 1998.
  9. Netopedia, http://api.techtech.pl/netopedia/ebiznes.php, 2001.
  10. The Economic and Social Impact of Electronic Commerce: Preliminary Findings and Research Agenda. OECD, Paryż 1999.
  11. Piątek J.: B2B or B2C or C2C (I), http://www.kopernik.pl/, 2001.
  12. Rafa J.: Elektroniczne transakcje w sieci Internet. Konferencja Internet-Expo, Poznań 1997.
  13. Ritz D.: Entstehungmuster und Entwicklungrichtungen Elektronicher Marktsysteme. St. Gallen: Institut fur Wirtschaftsinformatik HSG 1991.
  14. Safranow M.: Karty kredytowe i płatności nimi w Internecie, http://www.gral.com.pl/~marcin, 1999.
  15. Treese W.: Designing Systems for Internet Commerce, Reading: Longman Inc. 1998.
  16. Wasilewski A.: Ochrona informacji w www, http://eleetiele.polsl.gliwice.pl/alekw/infwww.html, 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu