BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mojsiewicz Magdalena, Wawrzyniak Katarzyna
Tytuł
O pewnym sposobie segmentacji rynku
About Some Method of Market Segmentation
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Katedry Ekonometrii i Statystyki, 2001, nr 10, s. 205-219, tab., wykr., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Badanie rynku, Segmentacja rynku, Kryteria segmentacji rynku, Włókiennictwo, Statystyka opisowa, Badania ankietowe
Market research, Market segmentation, Criteria for market segmentation, Textile industry, Descriptive statistics, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pierwszej części artykułu wyjaśniono co to jest segmentacja rynku, jakie jest jej znaczenie dla rynku i jakimi metodami się posługuje. W artykule była również mowa o popytowym podejściu do segmentacji rynku, na podstawie którego przeprowadzone zostały badania na terenie całej Polski w 1999 roku, w których uczestniczyło 784 kobiety z wylosowanych gospodarstw domowych. Celem tych badań, przeprowadzonych na zlecenie firmy odzieżowej X, była charakterystyka rynku przemysłu odzieżowego z wyróżnieniem cech społeczno-demograficznych konsumentów wiernych marce X. Autorki omówiły przebieg badań i podały wnioski.

In available reading references about market segmentation by means of quantitative methods, the collection of consumers is divided using the products, not for the consumers. The Authors called this attitude as the supply attitude and it was opposed to the demand attitude, where behavioural factors determining consumers' attitude were taken into account. Proposed procedure assumes reduction of the number of variables describing observed units and construction of perception maps of purchasers to estimate the points of concentration. The results of segmentation of the clothing market were based on the inquiry performed in the group of 784 women. Preferences were analysed by means of the behavioural consumers' features measured on the interval scale. The features were as follows: style, comfort, fit and cut. After calculation of the "centres" of market segments, the analogous maps received only for these consumers that showed loyalty to the producer covered received map. This method can be used to show which segments are potential market niches. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1230-4298
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu