- Autor
- Chodyński Andrzej
- Tytuł
- Kompetencje ekologiczne a rozwój przedsiębiorstwa
- Źródło
- Przegląd Organizacji, 2006, nr 7-8, s. 44-46
- Słowa kluczowe
- Ekologia, Kompetencje, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie wiedzą, Przewaga konkurencyjna
Ecology, Competences, Corporation strategies, Knowledge management, Competitive advantage - Abstrakt
- Ekologia to czynnik wpływający na tworzenie przewagi konkurencyjnej i na wybór ścieżki strategicznego rozwoju firm oraz tworzenie proekologicznych strategii. Podstawą budowy tych strategii są kompetencje ekologiczne. W artykule omówiono budowanie kompetencji ekologicznych oraz przesłanki tworzenia proekologicznej strategii rozwoju firm.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- A. CHODYŃSKI, Innowacyjność i jakość w modelach biznesowych a ekologia, "Przegląd Organizacji" 2003, nr 7-8, s. 31-33.
- A. CHODYŃSKI, Produktywność wiedzy w rozwoju organizacji, "Przegląd Organizacji" 2004, nr 10, s. 32.
- J.C. COLLINS, J.I. PORRAS, Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, SPM Project 2003.
- G. GIERSZEWSKA, Kompetencje strategiczne na poziomie organizacji, [w:] Zarządzanie kompetencjami w organizacji, red. nauk. E. MASŁYK-MUSIAŁ, Wyd. WSM, Warszawa 2005.
- C.K. PRAHALAD, V. RAMASWANY, Die Zukunft des Wettbewerbs. Einzigatige Werte mit den Kunden gemeinsam schaffen, Linde, Wien 2004.
- K. RENNINGS, Redefinition Innovation-eco-innovation Research and the Contribution from Ecological Economics,"Ecological Economics" 2000, nr 32, s. 319-332.
- J.M. RYBICKI, Wielowymiarowy model analizy portfelowej jako narzędzie formułowania strategii rynkowej przedsiębiorstwa, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.
- S. SISAYE, G.H BODNAR, P. CHRISTOFI, TQM and Sustainability Reporting, "Internal Auditing" 2004, vol. 19, wrzesień/październik, s. 32-40.
- L. J. THOMPSON, B. RICHARDSON, Strategic and Competitive Success Toward a Model of the Comprehensively Competent Organization, "Management Decision" 1996 nr 2, s. 15-19.
- D. URLICH, Human Resource Champions. The Next Agenda for Adding Value In Delivering Results, Harvard Business School Press, Boston 1997, s. 63-66.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0137-7221
- Język
- pol