BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chodyński Andrzej
Tytuł
Kompetencje ekologiczne a rozwój przedsiębiorstwa
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 7-8, s. 44-46
Słowa kluczowe
Ekologia, Kompetencje, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie wiedzą, Przewaga konkurencyjna
Ecology, Competences, Corporation strategies, Knowledge management, Competitive advantage
Abstrakt
Ekologia to czynnik wpływający na tworzenie przewagi konkurencyjnej i na wybór ścieżki strategicznego rozwoju firm oraz tworzenie proekologicznych strategii. Podstawą budowy tych strategii są kompetencje ekologiczne. W artykule omówiono budowanie kompetencji ekologicznych oraz przesłanki tworzenia proekologicznej strategii rozwoju firm.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. CHODYŃSKI, Innowacyjność i jakość w modelach biznesowych a ekologia, "Przegląd Organizacji" 2003, nr 7-8, s. 31-33.
  2. A. CHODYŃSKI, Produktywność wiedzy w rozwoju organizacji, "Przegląd Organizacji" 2004, nr 10, s. 32.
  3. J.C. COLLINS, J.I. PORRAS, Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, SPM Project 2003.
  4. G. GIERSZEWSKA, Kompetencje strategiczne na poziomie organizacji, [w:] Zarządzanie kompetencjami w organizacji, red. nauk. E. MASŁYK-MUSIAŁ, Wyd. WSM, Warszawa 2005.
  5. C.K. PRAHALAD, V. RAMASWANY, Die Zukunft des Wettbewerbs. Einzigatige Werte mit den Kunden gemeinsam schaffen, Linde, Wien 2004.
  6. K. RENNINGS, Redefinition Innovation-eco-innovation Research and the Contribution from Ecological Economics,"Ecological Economics" 2000, nr 32, s. 319-332.
  7. J.M. RYBICKI, Wielowymiarowy model analizy portfelowej jako narzędzie formułowania strategii rynkowej przedsiębiorstwa, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.
  8. S. SISAYE, G.H BODNAR, P. CHRISTOFI, TQM and Sustainability Reporting, "Internal Auditing" 2004, vol. 19, wrzesień/październik, s. 32-40.
  9. L. J. THOMPSON, B. RICHARDSON, Strategic and Competitive Success Toward a Model of the Comprehensively Competent Organization, "Management Decision" 1996 nr 2, s. 15-19.
  10. D. URLICH, Human Resource Champions. The Next Agenda for Adding Value In Delivering Results, Harvard Business School Press, Boston 1997, s. 63-66.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu