BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wojciechowski Andrzej, Wojciechowska Hanna
Tytuł
Algorytmizacja procesów dotyczących wdrażania systemu jakości w Szpitalu Wolskim w Warszawie
Algorithmization of relate processes of initiation of system of quality in Hospital Wolski in Warsaw
Źródło
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2005, nr 4, s. 84-93, bibliografia 3 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Zarządzanie jakością, Normy ISO 9001, Normy ISO 9000, System zarządzania jakością, Zarządzanie przez jakość, Systemy jakości, Szpitalnictwo, Opieka zdrowotna, Jakość usług
Commodity science, Quality management, ISO 9001, ISO 9000, Quality management systems, Total Quality Management (TQM), Quality systems, Hospital service, Health care, Quality of services
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Problem jakości świadczonych usług jest jednym z najbardziej fundamentalnych dla funkcjonowania współczesnej opieki zdrowotnej. Nowoczesne zakłady opieki zdrowotnej zaczynają funkcjonować w warunkach ogromnej zmienności otoczenia, zmuszone więc są do poszukiwania sposobów zapewniających im przetrwanie na rynku i do podjęcia walki z konkurencją mimo, iż jak wiadomo opieka medyczna w żadnym kraju nie ma do końca charakteru rynkowego. Jednak prawie we wszystkich krajach wprowadza się, lub też dąży do wprowadzenia elementów gry rynkowej w zakładach świadczących usługi z zakresu opieki medycznej w celu poprawy efektywności i jakości świadczeń. Odpowiedzią na znalezienie rozwiązań, które mają poprawić usługi medyczne w Polsce, może być wdrożenie wymagań normy ISO 9001. Autorzy w artykule pragną przedstawić, w jaki sposób dokonać modelowania procesów jakości na praktycznym przykładzie. Algorytmizacja procesów jest jednym z ważniejszych elementów ułatwiającym specjalistom ds. jakości wdrażanie systemów zarządzania jakością zgodnych z ISO 9001:2000. (oryg. streszcz.)

Problem of quality of testified services is one of the most essential for functioning of contemporary medical care. Modern institutions of medical care – Wolski Hospital is one of them – begin functioning in conditions of huge changeability, forced to find new ways to survive on market and to compete with constant growing free market. Despite the fact that medical care in our country does not have full market character, almost in every country it begins to be initiated. Wolski Hospital provides wide variety services of medical care. It initiated of improvement of efficiencies and qualities of testified services and implemented ISO 9001 system in April 2000. For management and hospital staff, obtainment of certificate was in certain the main aim but no final. After obtainment of certificate hospital began initiation of new strategy of management called Mass Medical Customization. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-747X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu