BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brelik Agnieszka
Tytuł
Agroturystyka jako czynnik rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich
Agrotourism as Factor of Enterprise Development in Rural Areas
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2004, T. 6, z. 4, s. 22-26, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Agroturystyka, Rozwój przedsiębiorczości, Rozwój regionalny, Modernizacja obszarów wiejskich
Agrotourism, Entrepreneurship development, Regional development, Modernisation of the rural area
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Omówiono pojęcie turystyki wiejskiej oraz przedstawiono agroturystę jako zjawisko społeczno-gospodarcze. Omówiono również warunki rozwoju tych form działalności na obszarach wiejskich.

Agrotourism is a chance in view of attractive for municipal population, healthy and relatively cheap rest. First of all it state of additional earnings source for agricultural farms as well as development of infrastructure of country region. Country tourism should use conditions geographical - natural, interesting scenery, wealth of fauna and florae for using this form regions of regional development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Drzewiecki M. (1995): Agroturystyka, założenia - uwarunkowania - działania. Instytut Wydawniczy "Świadectwo", Bydgoszcz 1995.
  2. Klodzinski M,, Rosner A. (.... ): Zróżnicowany rozwój zachodniej i wschodniej Polski. [W:] Rozwój przedsiębiorczości na terenach wiejskich wschodniego i zachodniego pogranicza, Warszawa, s.37.
  3. Kłodzinski M. (2003): Rozwój gospodarstw agroturystycznych i turystyki wiejskiej w Polsce. [W:] Osiągnięcia transgranicznej współpracy polsko-niemieckiej w społeczno-gospodarczej aktywizacji obszarów przygranicznych, Szczecin.
  4. Sikora J. (1999): Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce wiejskiej. [W:] Organizacja ruchu turystycznego na wsi. Warszawa, s. 69.
  5. Weinberg J. (1993): Erlebnismarketing. München: Verlag Franz Vahlen.
  6. Żelazna K., Mikuta B.(2002): Bezrobocie jako determinanta rozwoju turystyki wiejskiej w regionie Kampinoskim. [W:] Wykorzystanie lokalnych i regionalnych czynników w społeczno-gospodarczej aktywizacji obszarów wiejskich. Szczecin, s. 302.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu