BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łacny Janusz
Tytuł
Funkcjonowanie rynku międzynarodowego transportu drogowego w Polsce po rozszerzeniu UE
Źródło
Przegląd Komunikacyjny, 2006, nr 11, s. 32-41
Słowa kluczowe
Transport drogowy, Transport międzynarodowy, Samochody, Licencje, Polityka transportowa, Infrastruktura transportu, Integracja gospodarcza Polski z UE
Road transport, International transport, Automobiles, Licences, Transport policy, Transport infrastructure, Poland's economic integration with the EU
Abstrakt
W Polsce w ostatnich piętnastu latach za dynamiką rozwoju gospodarczego zdecydowanie nie nadążał rozwój infrastruktury transportowej. Liczba zarejestrowanych pojazdów osobowych wzrosła w tym okresie o 120%, a pojazdów ciężarowych o 130%, sieć dróg publicznych wydłużyła się zaś tylko o 16% (przy stale pogarszających się parametrach stanu technicznego nawierzchni). Transport drogowy w UE podlega licencjonowaniu. W Polsce po 1 maja 2004 r. licencje na wykonywanie zarobkowego transportu drogowego osób, zgodnie z wzorem unijnym, udzielane są przede wszystkim firmom autobusowym. Istniejące wciąż bariery utrudniające prawidłowe funkcjonowanie transportu drogowego po wejściu Polski do UE mają charakter infrastrukturalny, legislacyjny, finansowy i biurokratyczny.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0033-2232
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu