BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Polak Krzysztof
Tytuł
Od produktu do znaczeń
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 12, s. 38-41
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Kultura, Świadomość konsumenta, Pozycjonowanie marki
Marketing research, Culture, Consumer awareness, Brand positioning
Abstrakt
Autor zauważa, że pojawiają się nowe kierunki i tendencje w badaniach marketingowych. Są one jego zdaniem odpowiedzią na ważne zmiany zachodzące w otaczającym nas świecie - przejścia od ekonomii produktu do ekonomii znaczeń, od ekonomii posiadania do ekonomii doznawania, od produkcji do kreacji, od materialności do duchowości. W tej nowej ekonomii relacja między knsumentem a produktem nie jest już tak oczywista i bezpośrednia jak przedtem. Produkty, będąc nośnikami idei i znaczeń, stają się równoprawnymi elementami kultury, w której uczestniczą konsumenci. Zostają wplecione w skomplikowaną siatkę wewnątrzkulturowych relacji. Tak jak inne elementy kultury stają się częścią codziennych obrzędów, zwyczajów, opowieści i mitów. Wyjaśnienie, na czym polega taki, a nie inny stosunek konsumenta do produktu, nie jest już możliwe bez uwzględnienia całościowego kontekstu, w którym ta relacja następuje.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu