BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pedersen John Storm
Tytuł
Value-based Management in the Public Sector: More Value for the Taxpayers Money? : a Danish Case and the Background
Zarządzanie oparte na wartości w sektorze publicznym : uzyskanie większej wartości za pieniądze podatników? Studium przypadku Danii
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2005, t. 195, s. 321-353, rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Rola nauk o zarządzaniu w kreowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy
Słowa kluczowe
Państwo opiekuńcze, Sektor publiczny w gospodarce, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Welfare state, Public sector in economy, Value Based Management (VBM)
Uwagi
streszcz.
Kraj/Region
Dania
Denmark
Abstrakt
Przedstawiono rozważania dotyczące stosowania zarządzania opartego na wartości w celu uzyskania większej wartości przy wykorzystaniu pieniędzy podatników, a co za tym idzie, zniwelowania rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami obywateli co do oferowanych produktów i usług a skłonnością do ponoszenia kosztów ich wytwarzania.

In this paper using value based management was presented. Values and value based management can reduce the gap between expectations to the public organizations and the public institutions and the economic resources available for these. (KZ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badaracco J., Ellsworth Richard R. (1989), Leadership and the Quest for Integrity, Harvard Business School Press, Boston (MA).
  2. Bevort F., Pedersen J.S., Sundbo J. (1992), 90'ernes personaleledelse (HRM in the 1990's), Systime, Herning.
  3. Driscol Dawn-Marie, Hoffman M. (2000), Ethics Matters, Center for Business Ethics, Bentley College, Boston.
  4. Flyvbjerg B. (1998), Rationalitet & Magi, Akademisk Forlag, Arhus.
  5. Frederick W. (1995), Values, Nature and Culture in the American Corporation, Oxford University Press, New York.
  6. Freeman R.E. (1984), Strategic Management, A Stakeholder Approach, The Free Press, Boston.
  7. Grant R.M. (2002), Contemporary Strategy Analysis, Blackwell, Maiden.
  8. Paine L.S. (1994), The Concept of Organisational Integrity, "Harvard Business Review", Boston.
  9. Paine L.S. (1997), Case Studies in Leadership, Ethics and Organisational Integrity, Irwin, Chicago.
  10. Pedersen J.S. (2003), Offentlig eller Privat? (Public or Private?), Samfundslitteratur & Roskilde Universitetsforlag, Kobenhavn.
  11. Pedersen J.S., Rendtorff D.J. (2004), Value-based Management in Local Public Organisations: A Danish Experience, "Cross Cultural Management - An International Journal", West Yorkshire.
  12. Pedersen J.S. (2004), Management & Organisation in the Public Sector - before, under and after the Reform of the Public Sector, Forthcoming.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu