BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Załoga Elżbieta
Tytuł
Liberalizacja i deregulacja w koncepcji polityki transportowej UE
Źródło
Przegląd Komunikacyjny, 2006, nr 11, s. 20-25
Słowa kluczowe
Polityka transportowa, Rynek usług transportowych, Transport, Biała Księga, Liberalizacja transportu, Integracja komunikacyjna, Rozwój transportu
Transport policy, Transport market, Transport, White Paper, Transport liberalization, Communication integration, Development of transport
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
Budowa wspólnego rynku usług transportowych WE jest procesem długotrwałym i praktycznie nadal niezakończonym. Początek tego procesu wyznaczył dokument Komisji EWG z 1961 r. o głównych kierunkach polityki transportowej, znany pod nazwą Memorandum Schausa. Osiągnięcie postawionych celów w tamtych okresie okazało się nierealne. KE w czerwcu 2006 r. przygotowała dokument nowelizujący założenia polityki transportowej UE wyrażone w Białej Księdze z 2001 r. Redefinicja nie oznacza zmiany celów dotychczasowej polityki, lecz przedstawia ją w innym kontekście i we współczesnych uwarunkowaniach.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0033-2232
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu