BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piwowar Katarzyna
Tytuł
Pracodawcy w zwierciadle reklamy
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 12, s. 91-93
Słowa kluczowe
Kultura organizacji, Wizerunek przedsiębiorstwa, Komunikowanie marketingowe, Reklama
Corporate culture, Company image, Marketing communication, Advertising
Abstrakt
Wyniki badań dotyczących wpływu reklam wskazują, że przekazy reklamowe (zwłaszcza telewizyjne) mogą mieć znaczny wpływ na wyobrażenia odbiorców o otaczającej ich rzeczywistości. Mogą zatem wpływać na postrzeganie przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Autor zastanawia się jak jest z przedstawianiem życia zawodowego w reklamach? Czy tutaj także mamy do czynienia ze stereotypami? Wreszcie, jak nieświadomie/świadomie, przy okazji reklamowania produktu, kształtują przedsiębiorstwa swoją markę (wizerunek) pracodawcy, pokazując elementy swojej kultury organizacyjnej? Próbując odpowiedzieć na przytoczone pytania, przeanalizowano wyniki badań nad reklamami telewizyjnymi przeprowadzonych w latach 1997-2000 przez D. Anglik-Dziąg oraz 1999-2002 przez M. Bogunię-Borowską, a także spoty emitowane w TVP1, TVP2, TVP3, TVN oraz telewizji Polsat w maju i czerwcu 2006 roku.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu