BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Aniszewska Grażyna
Tytuł
Wpływ kultury narodowej na zarządzanie
The Impact of National Culture on Management
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2002, z. 23, s. 98-102
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Kultura narodowa, Zachowania organizacyjne, Różnice kulturowe, Globalizacja
Enterprise management, National culture, Organisational behaviour, Cultural differences, Globalization
Abstrakt
Problem wpływu kultury narodowej na zarządzanie nabiera znaczenia w sytuacji rosnącej globalizacji rynków. Globalizacja powoduje zanikanie wielu barier czego efektem jest możliwość korzystania przez organizacje z zasobów i umiejętności wytwarzanych poza granicami własnego kraju, łatwiejszy dostęp do najlepszych produktów i usług dla klientów oraz redukcja kosztów komunikacji. Autorka przedstawiła teorię wpływu kultury na społeczeństwa i zachowania w organizacji stworzoną przez Geerta Hofstede'a.

The impact of national culture on management becomes an important problem in the situation of markets' globalisation. Globalisation causes disappearing of many barriers that gives to organisation the possibility of using resources and abilities created outside the borders of own country, easier access to the best products and services for customers and reduction of communication costs. The author presented a theory of the impact of culture on societies and ways of behaviour in organisation created by Geert Hofstede. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu