BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dobski Paweł
Tytuł
Rola systemów zapewnienia jakości w budowaniu jakości oferty przedsiębiorstw handlu detalicznego
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 11, s. 27-32
Słowa kluczowe
Jakość, Handel detaliczny, Systemy jakości, Analiza Zagrożeń i Krytyczne Punkty Kontroli, Standaryzacja, Normy ISO 9000
Quality, Retail trade, Quality systems, Hazard Analysis and Critical Control Point (HACCP), Standardization, ISO 9000
Abstrakt
Przegląd najważniejszych postanowień w obrębie tzw. łańcucha żywnościowego. Przedstawiono wymagania dla dostawców, wynikające z systemów: HCCAP, GMP, GHP, BRC, IFS, GAP oraz krótkie opisy samych systemów. Informacje na temat oznakowania CE oraz wdrożenia systemu zapewnienia jakości (w przedsiębiorstwie handlowym) zgodnego z normą ISO serii 9000 z 2000 roku.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Berdowski, GAP - Dobra Praktyka Rolnicza – jeden z wymogów UE, Zarządzanie Jakością, 2/ 2006, str. 22-25.
  2. J. Berdowski, Wpływ współczesnych systemów zarządzania jakością a szczególnie HACCP, BRC, IFS, na proces doskonalenia organizacji zajmującej się produkcją i obrotem żywnością, Problemy Jakości, 9/ 2005, str. 9.
  3. J. Domagalski, BRC czy IPS, RWTUV jakość, 3/2005, str. 8-9.
  4. Komentarz do normy ISO 9000:2000, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2001, s. 7-8.
  5. Na podstawie, ISO 9000:2000. System Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2001, s. 9.
  6. PN- EN ISO 22 000, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2005.
  7. Z. Rajchemba, System oceny zgodności- podstawowe informacje, Zarządzanie Jakością, 2/ 2006, str. 49-50.
  8. M. Sławińska, Procesy internacjonalizacji w handlu detalicznym, Handel wewnętrzny, 4-5/2003, str. 15-21.
  9. M. Strużycki, Podejście procesowe w zarządzaniu dystrybucją, Handel wewnętrzny nr 3/2004, str. 3.
  10. M. Urbaniak, Zarządzanie jakością, teoria i praktyka, Difin Warszawa 2004, str. 321-324.
  11. M. Wiśniewska, ISO 22 000 - Nowy Standard zarządzania w przemyśle spożywczym, Q Jakości, 1/2005, str. 25.
  12. M. Zadernowski, A. Zadernowska, M. Obiedziński, R. Zadernowski, Praktyczne wdrożenie systemu HACCR Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Sp. z o.o., Gdańsk 2004, str. 19.
  13. K. Zymonik, Oznakowanie CE, nowe wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw, Problemy Jakości, 10/2005, str. 10.
  14. www.dnv.com.pl 15.02.2006 r.
  15. www.bvqi.pl 16.02.2006 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu