BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zymonik Zofia
Tytuł
Japońska rewolucja jakości - tworzenie koncepcji Quality Control
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 12, s. 9-14, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Jakość, Japoński model gospodarki, Produkt, Klient
Quality, Japanese economic model, Product, Customer
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Proces wytwórczy produktu - tradycyjne i nowe ujęcie, [2] Wymiary przydatności użytkowej produktu wg Jurana.
Kraj/Region
Japonia
Japan
Abstrakt
Gospodarcza rewolucja w Japonii dała podstawy nowego podejścia do jakości, preferującego przewagę działań prewencyjnych nad kontrolnymi. Omówione w artykule rozwiązania zaproponowane przez Amerykanów, Deminga i Jurana, a także przez Ishikawę, w przeciągu 20 lat ich realizacji pozwoliły na to, aby uznać dorobek japońskiego przemysłu za "cud gospodarczy".
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa 1996, za: Hutchins D., In Pursuit of Quality, Pitman, London 1990.
  2. Dobyns L., Crawford-Mason C., Thinking about quality, Times Books, New York 1994.
  3. Japońska droga do jakości -japoński styl zarządzania, opracowanie L. Wasilewskiego na podstawie książki K.Hasegawy „Japanese - style management", materiały szkoleniowe, Ośrodek Badania Jakości Wyrobów Przemysłowych „ZETOM".
  4. Ishikawa K., Guide to Quality Control, Asian Productivity Organization, Tokyo 1983.
  5. Japońskie techniki zarządzania, opracowanie L. Wasilewskiego na podstawie książki K.Hasegawy „Japanese - style management", Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1992.
  6. Juran J. M., The Upcoming of Quality, Quality Progress, August 1994.
  7. Juran J. M., Jurats quality control handbook, McGraw Hill, Inc. New York 1988.
  8. Kindlarski E., Jakość wyrobów, PWN, Warszawa 1988.
  9. Latzko W. J., Saunders D. M., Cztery dni z dr. Demingiem, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1998.
  10. Metody sterowania jakością w japońskiej praktyce przemysłowej, opracowanie naukowe: L.Wasilewski materiały z konferencji w Tokio 1969, Centralny Urząd Jakości i Miar, Warszawa 1970.
  11. Modliński W., Cykl PDSA Shewharta - Deminga narzędziem zdobywania wiedzy, w: E. Skrzypek (red.), Kapitał intelektualny jako szansa na poprawę jakości zarządzania w warunkach globalizacji. INTELLECT2005, VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa, KazimierzDolny 25-27 listopada 2005, UMCS, Lublin 2005.
  12. Myszewski J. M., Zarządzanie zmiennością. Systemowe spojrzenie na metody statystyczne w zarządzaniu jakością, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ", Warszawa 1998.
  13. Shiba S., Graham A., Walden D., A New American TQM: Four Practical Revolutions in Management, Center for Quality Management, Cambridge 1993.
  14. Steinbeck H. H., Total Quality Management, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1998.
  15. Sterowanie jakością w przedsiębiorstwach japońskich, Polskie Stowarzyszenie Jakości, Instytut Organizacji Przemysłu Maszynowego, Warszawa, styczeń 1992.
  16. Szkolenie w dziedzinie jakości w przemyśle japońskim, opracowanie naukowe: L. Wasilewski, materiały z konferencji w Tokio 1969, Centralny Urząd Jakości i Miar, Warszawa 1970.
  17. Zymonik Z., Siedem tradycyjnych i siedem nowych technik zarządzania jakością, w: Zarządzanie jakością, część trzecia, Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
  18. Zymonik Z., Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wydanie drugie poszerzone, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu