BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kleniewski Antoni
Tytuł
Podejście procesowe
Źródło
Problemy Jakości, 2004, nr 6, s. 15-19, bibliogr. 11 poz
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesami, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie jakością, System zarządzania jakością, Systemy jakości, Certyfikacja systemu jakości, Audyt wewnętrzny
Process management, Enterprise management, Quality management, Quality management systems, Quality systems, Quality system certification, Internal audit
Uwagi
Zamieszczono przykład Karty Procesu.
Abstrakt
Przedstawiono punkt widzenia auditora. Stwierdzono, na podstawie audytowania i obserwacji wielu przykładów interpretacji i wdrożeń wymagania normy ISO 9001:2000 dotyczącej podejścia procesowego, że w wielu przypadkach podjęte działania wdrożeniowe nie mają większego związku lub bardzo niewielki z dynamiką rzeczywistych rzeczywistych procesów przebiegających w przedsiębiorstwie. Przedstawiono najczęstsze wady, jakie spotykają auditorzy. Objaśniono pola działania auditora w trakcie auditu wewnętrznego.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Norma PN-EN-ISO 9001:2000 -System Zarządzania Jakością. Wymagania.
  2. PN-EN-ISO 9004:2000 - System Zarządzania Jakością. Wytyczne doskonalenia funkcjonowania.
  3. Norma PN-EN-ISO 9000:2000-System Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia.
  4. Norma ISO 19011 "Przewodnik do auditowania systemów jakości i/lub środowiska".
  5. A. Kleniewski "Cele doskonalenia jakości" Problemy Jakości, 8/96.
  6. D. Hoyle, J. Thompson "ISO 9000:2000 Auditor Question", Transition Support, 2001.
  7. D. Hoyle, J. Thompson "Converting Quality Management System Using Process Approach" , Transition Support, 2001.
  8. D. Hoyle, J. Thompson "ISO 9000 Quality Systems Handbook", Butterworth-Henemann, 2002.
  9. R.Kaplan, D.Norton, "Strategiczna Karta Wyników- Jak przełożyć strategię na działanie" Warszawa 2001.
  10. H. R. Friedag, W. Schmidt, "My balanced Scorecard", C. H. Beck, Warszawa 2003.
  11. Strony internetowe:www.tcl76.org
  12. www.bsi.org.uk/iso-tcl76-sc2
  13. www.iso.ch
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu