BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hąbek Patrycja
Tytuł
Polityka Unii Europejskiej w promowaniu koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw - CSR
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 12, s. 20-24, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Cele przedsiębiorstwa, Społeczne funkcje przedsiębiorstwa, Program ochrony środowiska w przedsiębiorstwie, Ochrona środowiska
Corporate Social Responsibility (CSR), Corporate objectives, Social functions of the company, Environmental program in the enterprise, Environmental protection
Abstrakt
W niniejszym artykule rozważona została koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, wedle której przedsiębiorstwa dobrowolnie decydują się pomóc w stworzeniu lepszego społeczeństwa i czystszego środowiska.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A Guide to Corporate Social Responsibility, University of Miami, http://www.miami.edu/ethics/pdf_files/csr_gui-de.pdf.
  2. DTI, Business and Society: Developing Corporate Social Responsibility in the United Kingdom, London, 2001.
  3. European SMEs and Social and Environmental Responsibility, Observatory of European SMEs 2002, Nr 4.
  4. GasparskiW., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G.: Europejskie i światowe standardy etyki oraz społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej, [w:] red. W. Gasparski: Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003, s. 54.
  5. Green Paper. Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the Europe an Communities, Bruksela, 18 lipca 2001.
  6. Komunikat Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego: Realizacja partnerstwa na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia: Uczynienie Europy liderem w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, Komisja Wspólnot Europejskich, KOM (2006) 136 wersja ostateczna, Bruksela, dnia 22.3.2006, s. 2.
  7. Olszewska K.: Biznes społecznie odpowiedzialny to nieksiążkowa egzotyka, www.naukawpolsce.pap.pl, 20.06.06.
  8. Podlecka M.: Koncepcja CSR w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju, relacja z konferencji, http://wiadomosci.ngo.pl, 09.06.06.
  9. Rok B.: Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004, s. 62.
  10. Rok B.: Więcej niż zysk czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy. Forum odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001, s. 264.
  11. The European Business Campaign 2005 on Corporate Social Responsibility, CSR Europe, 2001.
  12. Witek-Crabb A.: Europejska kampania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu jako wyzwanie dla ma łych i średnich przedsiębiorstw, „Przedsiębiorczość i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw - wyzwania współczesności", PN nr 1030 AE we Wrocałwiu, Wrocław 2004,8.675-681.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu