BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hopej Marian, Kamiński Robert
Tytuł
Struktura organizacyjna według J. Welcha
Organizational structure according to J. Welch
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2006, nr 11, s. 104-109, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Struktura organizacyjna, Struktura przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Organisational structure, Structure of company, Small business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Nawiązując do pracy Jacka i Suzy Welch Winning znaczy zwyciężać oraz do książki J.A. Kramesa 24 lekcje najwybitniejszego CEO na świecie, autorzy omawiają koncepcje Jacka Welcha na temat struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Ten wieloletni b. dyrektor naczelny General Electric jest zwolennikiem ograniczania do minimum szczebli struktury organizacyjnej. Jego zdaniem, organizacja powinna być dostosowana do wielkości firmy i jej branży. Zminimalizowana formalizacja wymaga atmosfery otwartości - jej brak jest piętą achillesową świata biznesu, ponieważ blokuje kreatywność i potencjał zdolnych ludzi, hamuje działanie. (abstrakt oryginalny)

Nawiązując do pracy Jacka i Suzy Welch Winning znaczy zwyciężać oraz do książki J.A. Kramesa 24 lekcje najwybitniejszego CEO na świecie, autorzy omawiają koncepcje Jacka Welcha na temat struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Ten wieloletni b. dyrektor naczelny General Electric jest zwolennikiem ograniczania do minimum szczebli struktury organizacyjnej. Jego zdaniem, organizacja powinna być dostosowana do wielkości firmy i jej branży. Zminimalizowana formalizacja wymaga atmosfery otwartości - jej brak jest piętą achillesową świata biznesu, ponieważ blokuje kreatywność i potencjał zdolnych ludzi, hamuje działanie. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J.A. Krames, 24 lekcje najwybitniejszego CEO na świecie, Studio Emka, Warszawa 2005.
  2. J.Welch, S. Welch, Winning znaczy zwyciężać, Studio Emka, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu