BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Buszko Andrzej, Wawrzyniak Konrad
Tytuł
Model kształtowania kompetencji jakościowych wśród kluczowych przedsiębiorstw budowlanych
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 12, s. 42-47, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Model kompetencji, Jakość, Przedsiębiorstwo budowlane
Competence model, Quality, Construction company
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Ideowy schemat oceny efektów łańcucha procesowego na przykładzie inwestycji budowlanej, [2] Wpływ elementów bazowych na kompetencje pracownika, [3] Wpływ czynników bazowych na kompetencje zespołów pracowniczych w kluczowym przedsiębiorstwie budowlanym, [4] Model kształtowania kompetencji jakościowych w kluczowym przedsiębiorstwie budowlanym
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiony został model kształtowania kompetencji jakościowych wśród kluczowych przedsiębiorstw budowlanych. Zauważono, że charakterystycznym zjawiskiem wśród kluczowych przedsiębiorstw budowlanych jest ograniczenie własnego potencjału wykonawczego. Ukazano związek sieciowy oraz domeny procesowe przedsiębiorstwa budowlanego a także części składowe modelu kompetencji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson T. Technology and Innovation Management. Wiley. Portland.2001.
  2. Barney J. Firm's resources and the theory of competitive advantage. Journal of Management Nr 17 1991.
  3. Brohn C.E. Large Scale Engineering in Construction. Proceeding of International Conference on Concurrent Enterprising. Nottingham. October. 1997.
  4. Buszko A. Zarządzanie przedsiębiorstwem budowlanym w warunkach transformacji społeczno-gospodarczej. Orgmasz. Warszawa. 2005.
  5. Conner K.R. A historical comparison of resources based theory and five schools of thoughts within industrial organization economics. Do we have a new theory of the firm? Journal of Management Nr 17 1991.
  6. Emitt S. The diffusion of Innovation in the Building Industry. University of Manchester. Manche ster. 1997.
  7. Encyklopedia Organizacji i Zarządzania PWN. Warszawa. 1981.
  8. Hamel G., Prahald C.K. Przewaga konkurencyjna jutra. Business Press. Warszawa. 1999.
  9. Harrison R. How to describe your organization.? Harvard Business Press. September - October. 1972.
  10. Mitrovic D. LSE Industry. Engineering Construction and Architectural Management. Nr 4 2003.
  11. Mitrovic D., Male S.f Hunter I., Watson A. Large Scale Engineering Project Process under Users Requirements. Engineering, Construction and Architectural Management. Vol 6 Nr l 1999.
  12. McElroy M. The Knew Knowledge Management. Complexity Learning and Sustainable Innovation. Butterworth-Heinemann Press. Boston. 2003.
  13. Lewis J.R. Architects and Engineers Office Practice Guide. Pretince Hall. New York. 1998.
  14. Piper J. Management through Operational Costs. Journal of Management. Vol 123 Nr 3 2002.
  15. Robertson M, Scarbourough H., Swan J. Creating knowledge within expert consultancy firms: the role of organizational and institutional contexts. University of Leicester. Leicester. 2001.
  16. Strzelecki T. Projektowanie systemów zarządzania. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Warszawa. 2000.
  17. Wernerfelt B. A resource based view of the firm. Strategic Management Journal. Nr 5 1984.
  18. Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej. GUS. Warszawa. 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu