BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chotkowski Jacek, Rembeza Jerzy
Tytuł
Preferencje konsumentów i zmiany w spożyciu ziemniaków
Consumer Preferences and Changes in Potato Consumption
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 42-49, tab., rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Struktura konsumpcji, Ziemniaki, Preferencje konsumenta
Structure of consumption, Potatoes, Consumer preferences
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy przedstawiono zróżnicowanie spożycia ziemniaka na tle dochodu osiąganego w różnych krajach, a także tendencje zmian w wielkości spożycia w kilku przykładowych regionach. Na przykładzie rynku polskiego, zwrócono uwagę na zróżnicowanie preferencji konsumentów na rynku ziemniaka. Jako podstawowy materiał źródłowy wykorzystano dane FAO oraz badania własne.

The paper presents consumer preferences and changes in potato consumption in Poland and other countries. FAO data together with the author's own research was used as basic source for this article. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chotkowski J. 2005: Funkcjonowanie rynku ziemniaków i jego perspektywy. [W:] Rynki i technologie produkcji roślin uprawnych. Red J. Chotkowski. Wieś Jutra, Warszawa, 58-69.
  2. Chotkowski J. 2001: Marketing w produkcji ziemniaków jadalnych. Przemysł Spożywczy, nr l, 32-33, 48.
  3. Dzwonkowski W. 2003: Dostosowanie polskiego rynku ziemniaków do wymogów Unii Europejskiej. [W:] Dostosowanie polskiego rynku rolnego do wymogów Unii Europejskiej. Red nauk. A. Kowalski. ARR, IERiGŻ, SGH, Warszawa, 203-214.
  4. Dzwonkowski W., Szczepaniak I., Rosiak E., Chotkowski J., Rembeza J., Bochińska E. 2005: Rynek ziemniaka. Stan i perspektywy. Analizy rynkowe nr 27. IERiGŻ-PIB, ARR, MRiRW, Warszawa.
  5. Kamasa J. 2004: Ziemniak. [W:] Lista opisowa odmian. Rośliny rolnicze. Cz. II Okopowe, Strączkowe. COBORU, Słupia Wielka, 21-42.
  6. Kowrygo B. 2000: Tendencje zmian w modelu konsumpcji w Polsce. Maszynopis KOiEK SGGW, Warszawa.
  7. Lewosz J. 2004: Jaka jest rzeczywista wartość żywieniowa ziemniaków. Ziemniak Polski, nr l, 43-44.
  8. Lisińska G. 2004: Przetwory ziemniaczane spożywcze: wielkość produkcji, wartość żywieniowa. Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych, z. 500, 57-66.
  9. Rembeza J. 1997: Preferencje konsumentów. [W:] Produkcja ziemniaków. Technologia, ekonomika, marketing. Red. J. Chotkowski. Wyd II. IHAR, Bonin, 287-295.
  10. Rembeza J. 2002: Rynek ziemniaków jadalnych w Europie i na świecie. [W:] Produkcja i rynek ziemniaków jadalnych. Red. J. Chotkowski. Wieś Jutra, Warszawa, 7-16.
  11. Rosiak E. 2004: Dotychczasowy i przewidywany popyt na podstawowe produkty żywnościowe. Ziemniaki [W:] Popyt na żywność. Stan i perspektywy. Analizy rynkowe nr 5. IERiGŻ, ARR, MRiRW, Warszawa, 40-43.
  12. Seremak-Bulge J. 2003: Perspektywy produkcji i przetwórstwa ziemniaków. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr l, 46-64.
  13. Varian H. R. 1992: Microeconomic analysis. Norton&Comp., New York-London.
  14. World Development Indicators 2003. 2003: World Bank, New York.
  15. Zgórska K. 2005: Odmiany ziemniaka wykorzystywane do przetwórstwa spożywczego w Polsce i krajach UE. Wieś Jutra, nr 2, 34-35.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu