BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kabacińska Agnieszka, Nazarewicz Rafał
Tytuł
Czynniki wyboru oraz częstotliwość spożycia żywności wygodnej w wybranej grupie konsumentów
Frequency of Consumption and Choice Factors of Convenience Food
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005, T. 7, z. 8, s. 93-97, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Model żywienia, Żywność wygodna, Badania konsumenckie, Motywacje konsumpcyjne, Konsumpcja żywności
Feeding model, Convenience food, Consumer research, Consumer motivation, Food consumption
Uwagi
summ.
Abstrakt
Coraz szybsze tempo życia powoduje wzrost popytu na żywność wygodną. Jednocześnie rosną wymagania konsumentów względem tego typu żywności, co uwarunkowane jest zwiększającą się wiedzą respondentów na temat żywności i żywienia. Czynnikami, które zdaniem badanej grupy wpłynęłyby na wzrost spożycia żywności wygodnej są przede wszystkim jakość oraz gwarancja jakości. Celem pracy było poznanie opinii wybranej grupy konsumentów na temat żywności wygodnej (np. instatnt, sałatki, surówki, pieczywo chrupkie). W badaniach, przeprowadzonych na grupie 120 osób, pytania dotyczyły głównie czynników, które wpływają na decyzję o zakupie i najczęściej spożywanych przez respondentów produktów z grupy żywności wygodnej.

There is a lot of evidence indicating possibility of convenience food market development. The aim of the study was to investigate consumer opinion and behavior in relation to convenience food. Choice factors and preferences in relation to convenience food were estimated in eighty subject were investigated (age 20-30). Determinants of convenience food choice were estiamated and behaviors releted to those products. In most cases preferred meals were based on vegetables components and sensory properties were most important choice factors. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banwell C, Hinde S., Dixon J., Sibthorpe B. 2005: Reflections on expert consensus: a case study of the social trends contributing to obesity. Eur J Public Health.
  2. De Boera M., McCarthya M., Cowanb C. 2004: The influence of lifestyle characteristics and beliefs about convenience food on the demand for convenience foods in the Irish market. Food Quality and Preference, vol. 15, 155-165.
  3. Dixon L.B., Tershakovec A.M., McKenzie J., Shannon B. 2000: Diet quality of young children who received nutrition education promoting lower dietary fat. Public Health Nutr. Dec, 3(4), 411-416.
  4. Jago D. 2000: A healthy outlook. Prepared foods, vol. 169, Issue: 4, 29.
  5. Marshall JJ., Du x bury L., Heslop L.A. 1995: Coping with household stress in the 1990s: who uses „convenience foods" and do they help? Advances in Consumer Research, vol. 22, 729-734.
  6. Powers A.R., Struempler BJ., Guarino A., Farmer S.M. 2005: Effects of a nutrition education program on the dietary behavior and nutrition knowledge of second-grade and third-grade students. JSch Health. Apr, 75(4), 129-133.
  7. PROMAR International 1997: New tastes and eating habits in Europe beyond 2000.
  8. Van Trip H. C. M., Meulenberg M. T. G. 1996: Marketing and consumer behaviour with respects to foods. In H. L. Meiselmann, & H. J. H. MacFie (Eds.), Food choice, acceptance and consumption. Blackie Academic and Professional.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu